24.hu: Meggyanúsíthatták a siófok-töreki lómenhely földjeit megszerző vállalkozót

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 22.

Kis-Magyarország

Egy rendőrségi határozat szerint egyesítik a büntetőügyben folyó nyomozást egy másik üggyel.

Meggyanúsíthatták Barna György vállalkozót, a Siófoki Plázs és más szórakozóhelyek vezetőjét a siófok-töreki földügyletek miatt – tudta meg a 24.hu a Dharma lómenhelyet fenntartó alapítvány ügyvédjétől. Litresits András szerint mindez közvetett módon derült ki egy rendőrségi határozatból. 

Litresits elmondta: „Kaptunk egy határozatot, amely szerint a nyomozó hatóság egyesíti a büntetőügyben folyó nyomozást egy másik üggyel, ugyanis egy másik kárvallott is feljelentést tett. A határozat címzettjei között pedig Barna György és egy siófoki ügyvéd is szerepelt.

Mivel a tanúknak nem szokták kézbesíteni a bűnügyek egyesítéséről szóló határozatot, ebből következően Barna csak gyanúsítotti minőségében szerepelhet”

A lap a Somogy Vármegyei Rendőr-főkapitányságon is érdeklődött az ügy állásáról, különös tekintettel Barna György meggyanúsítására, de a rendőrség egyelőre csak annyit közölt, hogy hamis magánokirat felhasználás vétség megalapozott gyanúja miatt folyik nyomozás. 

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, Barna György helyi földművesként bejelentkezve csapott le elővásárlóként a siófok-töreki lómenhely legelőire, ami miatt kérdésessé vált a lómenhely sorsa. A kormányhivatal ugyanis a megyei agrárkamara javaslatára Barnát hozta ki első helyen az elővásárlásra jogosultak közül, és így neki ítélte meg a földeket. Barnát a földbizottság mint helyben lakó diótermesztő őstermelőt sorolta előbbre a valóban helyben lakó Berecz Gabriellánál, a mentett állatok kertje egyik üzemeltetőjénél. A lómenhelyesek szerint Barna valótlanul állította, hogy Siófok-Törekiben lakik, mivel valójában Budapesten él, ezért feljelentést tettek okirat-hamisítás miatt.

A lap Barna Györgyöt is kereste a fejleményekkel kapcsolatban, de egyelőre nem reagált. A lómenhellyel, illetve a Siófok-Törekiben zajló földvásárlásokkal foglalkozó további cikkeink itt érhetők el.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.