A csütörtök esti Magyar Közlönyben megjelent a mohácsi Duna-híd és az ahhoz kapcsolódó úthálózat kivitelezéséhez szükséges pénz biztosításáról szóló rendelet – vette észre a Telex.
Ez alapján a projekt teljes költségvetését 389,3 milliárd forintban határozza meg a kormány.
A rendelet szerint a kiadás jelentős részét 2025 és 2029 között költik majd el, míg idén kétmilliárd forintra, 2030-ban és 2031-ben pedig százmillió-százmillió forintra lesz szükségük. A rendelet engedélyezi Lázár Jánosnak, hogy még az idén elköltse a beruházáshoz szükséges első kétmilliárd forintot.
Az építési és közlekedési miniszter a VI. Semmelweis Nyári Egyetem vendégeként csütörtökön beszélt is a mohácsi Duna-hídról. Bár évtizedek óta szó van a projektről, csak az elmúlt időszakban került a megvalósítás előtti állapotba, aminek a tervek szerint három része van:
- egy új híd a Dunán,
- a híd összekötése egy 2x2 sávos úttal nyugati irányba az M6-os autópályáig,
- illetve a híd összekötése egy 2x1 sávos úttal keleti irányba az 51-es útig (ez egy 19 kilométeres új utat jelent).
A Telex felidézte, Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly decemberben még úgy becsülte, hogy nettó 300-320 milliárd forintból épülhet majd meg az új Duna-híd. Ezt követően idén áprilisban hirdették ki, hogy a projekt kivitelezője Szíjj László NER-es üzletember lehet – akkor 294 milliárd forintos nettó árról volt szó. A Strabag nettó 309,96 milliárd forintos, a Swietelsky pedig nettó 316,028 milliárd forintos ajánlatot tett a mohácsi hídra.
Az új mohácsi híd, valamint a hozzá csatlakozó M6-os autópálya-szakasz és az 51. számú főút közötti úthálózat terveit a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából. A cég honlapján szereplő adatok szerint a hármas tagolású acélhíd teljes felülete 18 ezer négyzetméter lesz.