389 milliárd forintból épül új híd a Dunán

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 30.

Kis-Magyarország

A rendelet szerint Lázár János ebből még az idén elkölthet kétmilliárdot.

A csütörtök esti Magyar Közlönyben megjelent a mohácsi Duna-híd és az ahhoz kapcsolódó úthálózat kivitelezéséhez szükséges pénz biztosításáról szóló rendelet – vette észre a Telex.

Ez alapján a projekt teljes költségvetését 389,3 milliárd forintban határozza meg a kormány.

A rendelet szerint a kiadás jelentős részét 2025 és 2029 között költik majd el, míg idén kétmilliárd forintra, 2030-ban és 2031-ben pedig százmillió-százmillió forintra lesz szükségük. A rendelet engedélyezi Lázár Jánosnak, hogy még az idén elköltse a beruházáshoz szükséges első kétmilliárd forintot.

Az építési és közlekedési miniszter a VI. Semmelweis Nyári Egyetem vendégeként csütörtökön beszélt is a mohácsi Duna-hídról. Bár évtizedek óta szó van a projektről, csak az elmúlt időszakban került a megvalósítás előtti állapotba, aminek a tervek szerint három része van:

  • egy új híd a Dunán,
  • a híd összekötése egy 2x2 sávos úttal nyugati irányba az M6-os autópályáig,
  • illetve a híd összekötése egy 2x1 sávos úttal keleti irányba az 51-es útig (ez egy 19 kilométeres új utat jelent).

A Telex felidézte, Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly decemberben még úgy becsülte, hogy nettó 300-320 milliárd forintból épülhet majd meg az új Duna-híd. Ezt követően idén áprilisban hirdették ki, hogy a projekt kivitelezője Szíjj László NER-es üzletember lehet – akkor 294 milliárd forintos nettó árról volt szó. A Strabag nettó 309,96 milliárd forintos, a Swietelsky pedig nettó 316,028 milliárd forintos ajánlatot tett a mohácsi hídra.

Az új mohácsi híd, valamint a hozzá csatlakozó M6-os autópálya-szakasz és az 51. számú főút közötti úthálózat terveit a Speciálterv Építőmérnöki Kft. készítette a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megbízásából. A cég honlapján szereplő adatok szerint a hármas tagolású acélhíd teljes felülete 18 ezer négyzetméter lesz.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.