„Akinek a birtokában van a sajtó, annak az értékeit közvetíti”

  • narancs.hu
  • 2023. március 15.

Kis-Magyarország

Vigh László képviselő 1 perc 13 másodpercben elmondta a sajtószabadságot. A lényeg a „netalántán” után jön.

„Ma 2023-ban elmondható, hogy a sajtószabadság azt jelenti számunkra, hogy akinek a tulajdonában van a sajtó, annak az értékeit közvetíti” – mondta Vigh László kormánypárti országgyűlési képviselő szerdán, legalábbis Tompos Márton, a Momentum szóvivője és frakcióvezető-helyettese a zalai fideszes politikussal készített interjúból ezt a részt vágta ki és osztotta meg.

„Segítek, kolléga: a sajtószabadság azt jelenti, hogy a tulajdonos NEM szól bele, hogy az újságíró mit ír, hogy a szerkesztőség milyen értékeket közvetít, vagy milyen témákkal foglalkozik” – üzen posztjában Vigh Lászlónak a videórészlet mellett Tompos Márton. 

„Számomra megdöbbentő, hogy ha valaki ennyire nem érti az egész koncepciót, akkor miért beszél róla. A márciusi ifjak forognak a sírjukban, hogy ilyen gondolatok egyáltalán elhangozhatnak. Minden tiszteletem a Momentum Zala csapata felé, amiért ilyen ellenféllel szemben is kitartóan küzdenek” – írja a Momentum politikusa. 

Az ellenzéki párt szerint ezzel a mondattal kibújt a szög a zsákból, a kormánypárti politikus számára az a természetes, hogy a sajtóban azt írják, amit a tulajdonos jónak lát; bár nyilvánvaló, hogy a közmédiában ez most így van, de a sajtószabadság nem ezt jelenti.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a teljes videóban ennél többről beszél a politikus. 

Azt is mondja a fönt idézett mondat után, hogy „a konzervatív vagy a liberális eszmék is megtalálhatók az újság hasábjain, netalántán más médiatartalmakon. Ez azt jelenti, hogy bárki elmondhatja a véleményét, bárki leírhatja, azt felveheti, és azt gondolom, hogy ez természetes, így működik jól ez az ország...”

 A leadkép forrása: Vigh László Facebook-oldala

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Akkor és most

Úgy alakultak dolgaink, hogy az 1991-ben írt, a 80-as évek Amerikájában játszódó epikus apokalipszis soha korábban nem volt számunkra annyira otthonos, mint éppen most. Néhány évvel ezelőtt nem sok közünk volt az elvekkel és mindennemű szolidaritással leszámoló, a nagytőkét a szociális háló kárára államilag támogató neoliberalizmushoz.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.