„Akinek a birtokában van a sajtó, annak az értékeit közvetíti”

  • narancs.hu
  • 2023. március 15.

Kis-Magyarország

Vigh László képviselő 1 perc 13 másodpercben elmondta a sajtószabadságot. A lényeg a „netalántán” után jön.

„Ma 2023-ban elmondható, hogy a sajtószabadság azt jelenti számunkra, hogy akinek a tulajdonában van a sajtó, annak az értékeit közvetíti” – mondta Vigh László kormánypárti országgyűlési képviselő szerdán, legalábbis Tompos Márton, a Momentum szóvivője és frakcióvezető-helyettese a zalai fideszes politikussal készített interjúból ezt a részt vágta ki és osztotta meg.

„Segítek, kolléga: a sajtószabadság azt jelenti, hogy a tulajdonos NEM szól bele, hogy az újságíró mit ír, hogy a szerkesztőség milyen értékeket közvetít, vagy milyen témákkal foglalkozik” – üzen posztjában Vigh Lászlónak a videórészlet mellett Tompos Márton. 

„Számomra megdöbbentő, hogy ha valaki ennyire nem érti az egész koncepciót, akkor miért beszél róla. A márciusi ifjak forognak a sírjukban, hogy ilyen gondolatok egyáltalán elhangozhatnak. Minden tiszteletem a Momentum Zala csapata felé, amiért ilyen ellenféllel szemben is kitartóan küzdenek” – írja a Momentum politikusa. 

Az ellenzéki párt szerint ezzel a mondattal kibújt a szög a zsákból, a kormánypárti politikus számára az a természetes, hogy a sajtóban azt írják, amit a tulajdonos jónak lát; bár nyilvánvaló, hogy a közmédiában ez most így van, de a sajtószabadság nem ezt jelenti.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a teljes videóban ennél többről beszél a politikus. 

Azt is mondja a fönt idézett mondat után, hogy „a konzervatív vagy a liberális eszmék is megtalálhatók az újság hasábjain, netalántán más médiatartalmakon. Ez azt jelenti, hogy bárki elmondhatja a véleményét, bárki leírhatja, azt felveheti, és azt gondolom, hogy ez természetes, így működik jól ez az ország...”

 A leadkép forrása: Vigh László Facebook-oldala

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.