Visszavonhatta plagizált pályázatát a szigetszentmiklósi igazgatójelölt

  • -zsip-
  • 2018. december 11.

Kis-Magyarország

Úgy tudjuk, a mai nap visszavonta a szigetszentmiklósi iskola vezetői pályázatát az azt összeollózó pedagógus.

Az iskola előtt kedd este, a szülők által szervezett tüntetésen az hangzott el, hogy mindkét jelölt visszavonta pályázatát.

Erre főleg Adorján Botondnak, a halásztelki Bocskai István Református Oktatási Központ tanárának, gazdasági vezetőjének, oktatásszervezőjének lehetett igazán oka, akiről megírtuk, pályázata lényegi elemeit más kollégáitól plagizálta.

Tábla a tüntetésről

Tábla a tüntetésen

 

 

Méghozzá nem kis terjedelemben, több oldalakon át megszakítások nélkül. Állítólag a másik jelölt, a városban megbecsült pedagógus, Nagyné Gazsó Mária, az intézmény igazgatóhelyettese is visszavonta pályázatát, családi okokra hivatkozva. A fideszes többségű képviselő-testület oktatási bizottsága egy héttel ezelőtt Adorjánt támogatta, a tantestület kétharmada viszont Nagynét.

A jelöltekről szerdán határozna a képviselő-testület, majd a Klebersberg Központ hoz döntést ezt is mérlegelve. Vasárnap a Klik a tankerületben való tájékozódást követően válaszokat ígért a Narancs.hu-nak, de ez két nap alatt sem született meg.

A szülők este fáklyás tüntetésen fejezték nem tetszésüket a politikai hátszéllel zajló pályáztatás miatt. Adorjánt újra eredménytelenül kerestük, ahogy Nagynét sem vette fel a telefonját.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.