Ész- és csapatjáték – Olaszország-Svédország: 1-0

Kispálya

A lesajnált olaszok másodikként jutottak a 16 közé. Simán.

Az Eb előtt még saját hazájában is leírták az olasz válogatottat, mondván, ez az elmúlt 50 év leggyengébb csapata. Pirlo visszavonulásával utolsó nagy vezéregyéniségük is távozott (nem számítva most a kapus Buffont), legértékesebb játékosuk jelenleg a középhátvéd Bonucci.
De kinek kellenek a sztárok? Aki megnézte a belga-olasz meccs légikamerás elemzését, meggyőződhetett róla, hogy olasz mezben nem 10 mezőnyjátékos, hanem egy tökéletes ritmusban mozgó organizmus védekezett. A belgák egy helyzetig jutottak (Lukaku ziccerben fölé-mellé emelt). Még kb. háromszor hibázott az olasz válogatott a félpálya közelében, mindháromszor gondolkodás nélkül lerántották a kontrára induló belgát (egy-egy sárga lapért, természetesen).
De a belgák ellen támadásban is kitűntek a taljánok, talán a 2006-os vb győzelmük óta nem is láttam ilyen jól játszani őket. Oké, a csatároktól nem kell elájulni, de középen Giaccherini, a két szélen Candreva és Darmian (olykor az odakeveredő Parolo) remekül futballozott. Folyt a labda, elől Éder és Pellé megtartották, ha meg kellett tartani. Teljesen magától értetődően született a két gól.

false

 

Fotó: MTI/AP/Antonio Calanni


A védekezéssel ma sem volt probléma, a svédeknek konkrétan 0 helyzetük volt. Ibrahimovic ugyan fölé vágott egy ziccert, de az les volt. Az utolsó percben volt egy nagy kavarodás az olasz tizenhatoson belül, akkor meg a magyar Kassai jogosan nem ítélt büntetőt. Ibra szép dolgokat csak a félpálya környékén tudott csinálni, a tizenhatos felé közeledve teljesen levette a pályáról az olasz védelem. Szegény svédek elmondhatják magukról, hogy két meccs alatt egy kapura menő lövésük sem volt (az írek ellen öngóllal egyenlítettek).
Csakhogy most az olaszok sem vitézkedtek elöl. Giaccherini és Parolo támadásban eltűnt, az első félidőben a két csatár alig ért labdához. Leginkább még a Darmian helyén játszó Florenzit lehetett dicsérni, de a beadásai valahogy neki sem jöttek össze.
Az olaszok persze híresek arról, hogy egy győzelem után két 0-0-ás döntetlennel mennek tovább a csoportból, de Conte edző gesztusaiból úgy tűnt, ezúttal nem erről van szó, megnyernék ők a meccset, ha tudnák. Végül a 89. percben egy bedobás után megcsúsztatott labdával az addig szinte semmit sem mutató Éder gyalogolt be a svéd tizenhatoson belülre, és remekül helyezett a bal alsóba.
Az olaszok a franciák után másodikként jutottak a 16 közé, és az első két meccs alapján bármeddig menetelhetnek, gólt legalábbis nehéz lesz rúgni ellenük. A svédeknek az utolsó meccsükön mindenképpen győzniük kell a belgák ellen. Ez a játék kevés lesz hozzá.
Teczár Szilárd

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.