Ész- és csapatjáték – Olaszország-Svédország: 1-0

Kispálya

A lesajnált olaszok másodikként jutottak a 16 közé. Simán.

Az Eb előtt még saját hazájában is leírták az olasz válogatottat, mondván, ez az elmúlt 50 év leggyengébb csapata. Pirlo visszavonulásával utolsó nagy vezéregyéniségük is távozott (nem számítva most a kapus Buffont), legértékesebb játékosuk jelenleg a középhátvéd Bonucci.
De kinek kellenek a sztárok? Aki megnézte a belga-olasz meccs légikamerás elemzését, meggyőződhetett róla, hogy olasz mezben nem 10 mezőnyjátékos, hanem egy tökéletes ritmusban mozgó organizmus védekezett. A belgák egy helyzetig jutottak (Lukaku ziccerben fölé-mellé emelt). Még kb. háromszor hibázott az olasz válogatott a félpálya közelében, mindháromszor gondolkodás nélkül lerántották a kontrára induló belgát (egy-egy sárga lapért, természetesen).
De a belgák ellen támadásban is kitűntek a taljánok, talán a 2006-os vb győzelmük óta nem is láttam ilyen jól játszani őket. Oké, a csatároktól nem kell elájulni, de középen Giaccherini, a két szélen Candreva és Darmian (olykor az odakeveredő Parolo) remekül futballozott. Folyt a labda, elől Éder és Pellé megtartották, ha meg kellett tartani. Teljesen magától értetődően született a két gól.

false

 

Fotó: MTI/AP/Antonio Calanni


A védekezéssel ma sem volt probléma, a svédeknek konkrétan 0 helyzetük volt. Ibrahimovic ugyan fölé vágott egy ziccert, de az les volt. Az utolsó percben volt egy nagy kavarodás az olasz tizenhatoson belül, akkor meg a magyar Kassai jogosan nem ítélt büntetőt. Ibra szép dolgokat csak a félpálya környékén tudott csinálni, a tizenhatos felé közeledve teljesen levette a pályáról az olasz védelem. Szegény svédek elmondhatják magukról, hogy két meccs alatt egy kapura menő lövésük sem volt (az írek ellen öngóllal egyenlítettek).
Csakhogy most az olaszok sem vitézkedtek elöl. Giaccherini és Parolo támadásban eltűnt, az első félidőben a két csatár alig ért labdához. Leginkább még a Darmian helyén játszó Florenzit lehetett dicsérni, de a beadásai valahogy neki sem jöttek össze.
Az olaszok persze híresek arról, hogy egy győzelem után két 0-0-ás döntetlennel mennek tovább a csoportból, de Conte edző gesztusaiból úgy tűnt, ezúttal nem erről van szó, megnyernék ők a meccset, ha tudnák. Végül a 89. percben egy bedobás után megcsúsztatott labdával az addig szinte semmit sem mutató Éder gyalogolt be a svéd tizenhatoson belülre, és remekül helyezett a bal alsóba.
Az olaszok a franciák után másodikként jutottak a 16 közé, és az első két meccs alapján bármeddig menetelhetnek, gólt legalábbis nehéz lesz rúgni ellenük. A svédeknek az utolsó meccsükön mindenképpen győzniük kell a belgák ellen. Ez a játék kevés lesz hozzá.
Teczár Szilárd

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.