Ész- és csapatjáték – Olaszország-Svédország: 1-0

Kispálya

A lesajnált olaszok másodikként jutottak a 16 közé. Simán.

Az Eb előtt még saját hazájában is leírták az olasz válogatottat, mondván, ez az elmúlt 50 év leggyengébb csapata. Pirlo visszavonulásával utolsó nagy vezéregyéniségük is távozott (nem számítva most a kapus Buffont), legértékesebb játékosuk jelenleg a középhátvéd Bonucci.
De kinek kellenek a sztárok? Aki megnézte a belga-olasz meccs légikamerás elemzését, meggyőződhetett róla, hogy olasz mezben nem 10 mezőnyjátékos, hanem egy tökéletes ritmusban mozgó organizmus védekezett. A belgák egy helyzetig jutottak (Lukaku ziccerben fölé-mellé emelt). Még kb. háromszor hibázott az olasz válogatott a félpálya közelében, mindháromszor gondolkodás nélkül lerántották a kontrára induló belgát (egy-egy sárga lapért, természetesen).
De a belgák ellen támadásban is kitűntek a taljánok, talán a 2006-os vb győzelmük óta nem is láttam ilyen jól játszani őket. Oké, a csatároktól nem kell elájulni, de középen Giaccherini, a két szélen Candreva és Darmian (olykor az odakeveredő Parolo) remekül futballozott. Folyt a labda, elől Éder és Pellé megtartották, ha meg kellett tartani. Teljesen magától értetődően született a két gól.

false

 

Fotó: MTI/AP/Antonio Calanni


A védekezéssel ma sem volt probléma, a svédeknek konkrétan 0 helyzetük volt. Ibrahimovic ugyan fölé vágott egy ziccert, de az les volt. Az utolsó percben volt egy nagy kavarodás az olasz tizenhatoson belül, akkor meg a magyar Kassai jogosan nem ítélt büntetőt. Ibra szép dolgokat csak a félpálya környékén tudott csinálni, a tizenhatos felé közeledve teljesen levette a pályáról az olasz védelem. Szegény svédek elmondhatják magukról, hogy két meccs alatt egy kapura menő lövésük sem volt (az írek ellen öngóllal egyenlítettek).
Csakhogy most az olaszok sem vitézkedtek elöl. Giaccherini és Parolo támadásban eltűnt, az első félidőben a két csatár alig ért labdához. Leginkább még a Darmian helyén játszó Florenzit lehetett dicsérni, de a beadásai valahogy neki sem jöttek össze.
Az olaszok persze híresek arról, hogy egy győzelem után két 0-0-ás döntetlennel mennek tovább a csoportból, de Conte edző gesztusaiból úgy tűnt, ezúttal nem erről van szó, megnyernék ők a meccset, ha tudnák. Végül a 89. percben egy bedobás után megcsúsztatott labdával az addig szinte semmit sem mutató Éder gyalogolt be a svéd tizenhatoson belülre, és remekül helyezett a bal alsóba.
Az olaszok a franciák után másodikként jutottak a 16 közé, és az első két meccs alapján bármeddig menetelhetnek, gólt legalábbis nehéz lesz rúgni ellenük. A svédeknek az utolsó meccsükön mindenképpen győzniük kell a belgák ellen. Ez a játék kevés lesz hozzá.
Teczár Szilárd

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.