Könyv

B. Lotterfeld: Armageddon Reality Show

  • - sepi -
  • 2014. április 27.

Könyv

Lotterfeld (azaz Király Ferenc) második regényében a világvége jókora bummal érkezik: az emberiségre rászabadul történetének összes képzelt kreatúrája, hogy pontot tegyen az egész hercehurca végére.

A vérben és fekete humorban is bővelkedő nyitány után az Armageddon Reality Show visszavesz a karneválból, főhőse pedig segítőivel aláírásgyűjtésre indul a történelemben, hogy egy petíciót lobogtatva sztornózhassa a teremtés sztornózását. Az ember tragédiája-Brian élete-Christopher Moore tengelyre pozicionált pikareszkben Káin idejétől a holokausztig időutaznak a szereplők, miközben a kötet humora elsősorban a közismert alakok ironikus ábrázolására és a korszakokon átívelő emberi gyarlóság kifigurázására épít, ami az első néhány fejezet után némiképp repetitívvé válik. A frivol tréfák ellenére a felütés merészsége és megkomponáltsága csak a dramaturgiai csúcspontként is szolgáló holokausztszínben tér vissza, ami ebben a kontextusban ugyan bátor, de drámaiságával együtt is óvatosan kivitelezett választás (főleg olyan kortárs tételek mellett, mint az Ass Goblins of Auschwitz vagy a Cuddly Holocaust). Bár a kalandokat olykor szatirikus teológiai fejtegetések is megszakítják, a kötet legizgalmasabb részeit a zenei producer főhős karrierjének flashbackepizódjai jelentik, amelyekben fantasykabaré helyett az X generációs spleen tombol, ezúttal jó érzékkel elkerülve a túlmagyarázás és a kiszámítható humor csapdáit. Lotterfeld könyve szórakoztató strandolvasmány Rejtő vagy Terry Pratchett mellé, de kicsit több kakaóval igazi armageddon is lehetett volna.

Konkrét Könyvek, 2013, 368 oldal, 3490 Ft

Figyelmébe ajánljuk

Nem, nem ad 850 forintért egy doboz ruhát a Zara

A netes átverések egyik nagy csoportja, amikor elhitetik veled, hogy jól jársz, és talán úgy tűnik egy ideig, hogy tényleg. Valójában olyan módszerrel vernek át, ami ellen utólag már nem lehet tenni semmit. Mert valójában te döntöttél úgy, hogy hülye leszel. Ilyen a Zara fantasztikus akciója is. Ami nyilván nem a Zara akciója.