Kár is életrajzok, színműs évfolyamok vagy az Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet adattárának előadásai között keresgélve tippelni, hogy ki kicsoda, Sándor Erzsi okosan szerkesztett, kímélet és önsajnálat nélküli elbeszélése nem attól igazi, hogy az igazságról szól.
A vidéki színház fiatal színésznője, bár már tíz éve van a pályán, minden észérv és tapasztalat ellenére beleszeret egykori tanárába, a Kossuth-díjas színész-rendezőbe, aki nyilván házas, és az is marad. Lili hülyeséget csinál, pontosan tudja, de nem érdekli.
Csak boldog akar lenni, amíg lehet.
A cselekmény remek figurák közvetítésével nyújt betekintést a kulisszák mögé a próbafolyamat részleteitől a premierig, a büfétől a takarításig. Sikereket és kudarcokat mutat fel, színészi trükköket oszt meg. S a klisés sztori a szerző megkapó stílusától végül mégis eredetivé lesz.
Ráadásul az egyes szám első személyű elbeszélő eszes, szarkasztikus, egyszerre pimasz, csípős humorú, bátor életigenlő, így minden rossz döntése ellenére is, vagy épp azok miatt klassz női példává is emelkedik.
Naiv olvasóként akár a szerzővel is azonosíthatnánk, hiszen ordít a könyvről a személyes érintettség. Egy – persze kiszámítható – érzelmi hullámvasútra váltunk jegyet, s melyik hullámvasút nem az az első kör után. Presser Gábor Csak dalok lemeze pont jó mellé.
Park Könyvkiadó, 2019, 248 oldal, 2990 Ft