A játékos foglalkoztató füzet ügyesen szólítja meg azt a korosztályt, amelynek már elemi ismeretként lehet szüksége és igénye arra, hogy ne csak használja, hanem alakítsa is informatikai környezetét. Programozni nem is olyan nagy ördöngösség, ezt bizonyítja a könyvecske, amely érthető nyelven, célravezető magyarázatokkal és rengeteg segítő illusztrációval (Rosan Magar) mutatja be a programírást, egy honlap létrehozását, vagy éppen a magunk rajzolta figura animálását. Megtanítja, hogyan kell gépeknek szóló parancsokban gondolkodni, megtervezni a lépéseket, majd mindezt kódként megírni. A könyv kifejezetten a programozást tanuló gyerekeknek kifejlesztett, ingyenes Scratch programozási nyelv és a HTML kódok használatának elsajátításában segít, ehhez kínál interaktív feladatokat, mindehhez persze egy számítógép is szükséges. Emellett maga a könyv is interaktív: mindenféle kiemelhető részlet, társasjáték, matrica igyekszik könnyíteni az egyébként feladatízű megtanulandók begyakorlását. Pár fejezet után a lelkes használó sikeresen megírhatja az első saját játékát Scratchben, de kell ehhez türelem, sok ismétlés és bőséges koncentráció, mert még a nem programozáshoz szokott felnőtt agynak is szükséges némi idő, míg rááll a gyakorlatok megértésének logikájára. Épp ezért a könyv használata szuper felnőtt-gyerek közös program is lehet: feltehetően mindkét fél izgalmas újdonságokkal fog találkozni.
Fordította: Babits Péter. Kolibri Kiadó, 2018, 64 oldal, 2499 Ft