Tévésorozat

Apokalipszis majd

Hívások

Kritika

Annak, aki már valaha is hallgatott narratív podcastot, az Apple TV+ sorozata nem fog sok újdonsággal szolgálni.

Persze az ilyen típusú podcastok is csak a korábbi rádiójátékok demokratikusabb, online elérhető változatai – nincs új a nap alatt. Fede Álvarez ráadásul Timothée Hochet ötletét adaptálta újra, aki saját rövidfilmjéből készített sorozatot a Canal+ számára. Persze ettől még lehet egy régebbi koncepció újrafeldolgozása eredeti, de a közelgő világvégét telefonhívásokban megéneklő széria csak részben jár sikerrel.

Amerika-szerte titokzatos, paranormális jelenségek sokasodnak: emberek szakadnak darabokra szeretteik szeme láttára, mások jövőbeli önmagukkal beszélnek telefonon, vannak, akik hozzátartozóik torz hasonmásait látják, vagy utaznak az időben. Úgy tűnik, mintha az emberiség a kollektív pusztulás felé közeledne. Álvarez 13–20 perces etapokban csepegteti az információkat az apokalipszistől visszafelé haladva a cselekményben.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.