Tévésorozat

Bűnös élvezet

Rossz nővérek

Kritika

Női bosszúfilmek és sorozatok – ha néhány évtizede azt mondják a szerelemre és házi szolgálatra kényszerített asszonyoknak, hogy lesz idő, amikor külön kategória nyílik azoknak a mozgóképeknek, ahol erejüket visszaszerző nők rituálisan végzik ki a bántalmazó férfiakat, aznap talán mosolyogva tűrték volna a rendes napi gyomrosokat.

Épp ezért e nagyon mélyről jövő fájdalmat kompenzáló művektől kénytelenek vagyunk elfogadni valamelyest, hogy ugyanannak a gyűlöletnek a lángját szítják, amelyik az általuk védelmezetteket megnyomorította. Persze alapvető különbség, hogy akció vagy reakció-e az említett erőszak. Mindenesetre a filmipar igyekszik odafigyelni, hogy az efféle támadásokat már előre kivédje, így a hősnők a bosszút általában nem magukért, hanem valamely szerettükért állják, ami vitán felül protagonista pozícióban fixálja az elkövetőt. Van, aki sorstársaiért (Született feleségek, Westworld), barátnőjéért (Ígéretes fiatal nő) teszi, amit tesz, ám az indítékok aduásza természetesen a család (Kill Bill, Bosszú). Hiszen mire ne lennénk képesek a családunkért?

Nincs is dühítőbb, mint egy majdnem tökéletesre sikerült családi kép, ahol mindenki összebújva mosolyog, csak egyvalaki néz félre, durcás pofával vágva tönkre az idillt. A Garvey lányok például a nővérüket évek óta lelki terrorban tartó férj fejét igyekeznek végleg levágni a fotóról…

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.