Rádió

Érthetően szakszerű

Reggeli biznisz a Jazzyn

Kritika

Alighanem kissé csalódottan konstatálták a névmágia hívei, hogy a múlt év végén, a csatorna megújulását jelezve a korábbi Jazzy Rádió sima Jazzyre keresztelte át magát.

Persze a stílusbeli megújulást megelőzte a tulajdonosi struktúra átalakulása is: 2022 elején került a Michaeli, Schwartz & Brit Média Holdinghoz a Jazzy Rádió és a Klasszik Rádió. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa kisvártatva egymillió forintra, illetve 12 óra hallgatásra büntette a csatornákat a jogtalan tulajdonosi helyzet miatt (nem lehetnének egy kézben). Az új tulajdonosok, név szerint Milkovics Pál magyar-cseh üzletember, valamint a Rogán Antallal is komázó izraeli-grúz Shabtai Michaeli, illetve az operatív vezetőként dolgozó Suri Imre be is lengették rögtön a közelgő fazonigazítást, amelynek hangosan kimondott célja, ha jól értettük, a fiatalabb hallgatóság elérése volt. Hogy ez egy smooth jazzt és art popot játszó csatornánál mennyire reális célkitűzés, s a névbűvészkedéstől miféle lendületet vártak ehhez, rejtély. Mindenesetre a jelentős részben megújult műsorpaletta mintha továbbra sem a kamaszokra lenne kihegyezve.

Sokszor láthatjuk, hogy a kisebb csatornák általában egy-egy műsorsávra koncentrálnak, mert egy egész napot nem tudnának megtölteni drága, sokszereplős, szerkesztést, telefonálást, technikai apparátust igénylő interaktív műsorokkal. Az esetek nagy részében így a reggelre figyelnek oda. A Jazzy Rádió így futtatta fel a Millásreggelit, amely aztán a nagy megújulásban stábostul átkerült a Radiocaféra, a Jazzyn pedig elindult a Business Class olyan műsorvezetőkkel, mint Balogh Petya üzletember, angyalbefektető, Eke Angéla Junior Prima díjas színművész és aktivista, László Csaba volt pénzügyminiszter, címzetes egyetemi tanár, valamint Trencséni Dávid, a Michaeli, Schwartz & Brit Media kiadóvállalat hírigazgatója. Bár a kezdetek óta mintha változott volna a névsor, de nem született külön hír róla.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."