Tévésorozat

Hol az ember?

A 3-test-probléma

Kritika

A megfilmesíthetetlen könyvek megfilmesítésének korát éljük – ezek pedig nagyrészt sci-fik. Frank Herbert Dűnéjének sokszor nekifutottak, mire Denis Villeneuve szerzői húrokat pengető két blockbustere végre a tömegek igényeit is képes volt kielégíteni; Isaac Asimov Alapítványából az Apple készített immár második évadát taposó, csillogó űroperát – a Netflix pedig az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű, kultikus hard sci-fijébe, Liu Ce-hszin kínai író Hugo-díjas A háromtest-triló­giá­jába vágott bele.

Nem is volt véletlen, hogy a sorozattól mindenki azt várta, hogy az új Trónok harcává lépjen elő: 20 millió dolláros epizódonkénti költségével ez a streamingszolgáltató egyik legdrágább projektje, és pont az a David Benioff és D. B. Weiss állnak mögötte, akik minden idők egyik legismertebb fantasysorozatát készítették – s vágták tönkre az utolsó évaddal. A producerpáros egy marék színészt magával is hozott a Trónok harcából (John Bradley, Liam Cunningham, Jonathan Pryce), harmadik showrunnerként pedig csatlakozott hozzájuk Alexander Woo, aki olyan sorozatokat jegyez, mint a True Blood – Inni és élni hagyni vagy a Terror.

Nem ez az első alkalom azonban, hogy Liu művéből adaptáció készül: a Netflix Kínában nem elérhető, így ott a Tencent nevű mamutvállalat készített sorozatot a trilógiából, egy évvel megelőzve az amerikaiakat. Nem aprózták el: a kínai változat azonnal 30 epizódos évaddal indult, míg az amerikai verzió a manapság divatos trendekhez igazodva mindössze 8 részes. Mindkét változat igyekezett a saját képére formálni a sztorit: a kínaiból hogy, hogy nem kimaradt a maoista terror, míg a nyugatiban a történet Kína-fókusza lelhető fel csak nyomokban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."