Tévésorozat

Hol az ember?

A 3-test-probléma

Kritika

A megfilmesíthetetlen könyvek megfilmesítésének korát éljük – ezek pedig nagyrészt sci-fik. Frank Herbert Dűnéjének sokszor nekifutottak, mire Denis Villeneuve szerzői húrokat pengető két blockbustere végre a tömegek igényeit is képes volt kielégíteni; Isaac Asimov Alapítványából az Apple készített immár második évadát taposó, csillogó űroperát – a Netflix pedig az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerű, kultikus hard sci-fijébe, Liu Ce-hszin kínai író Hugo-díjas A háromtest-triló­giá­jába vágott bele.

Nem is volt véletlen, hogy a sorozattól mindenki azt várta, hogy az új Trónok harcává lépjen elő: 20 millió dolláros epizódonkénti költségével ez a streamingszolgáltató egyik legdrágább projektje, és pont az a David Benioff és D. B. Weiss állnak mögötte, akik minden idők egyik legismertebb fantasysorozatát készítették – s vágták tönkre az utolsó évaddal. A producerpáros egy marék színészt magával is hozott a Trónok harcából (John Bradley, Liam Cunningham, Jonathan Pryce), harmadik showrunnerként pedig csatlakozott hozzájuk Alexander Woo, aki olyan sorozatokat jegyez, mint a True Blood – Inni és élni hagyni vagy a Terror.

Nem ez az első alkalom azonban, hogy Liu művéből adaptáció készül: a Netflix Kínában nem elérhető, így ott a Tencent nevű mamutvállalat készített sorozatot a trilógiából, egy évvel megelőzve az amerikaiakat. Nem aprózták el: a kínai változat azonnal 30 epizódos évaddal indult, míg az amerikai verzió a manapság divatos trendekhez igazodva mindössze 8 részes. Mindkét változat igyekezett a saját képére formálni a sztorit: a kínaiból hogy, hogy nem kimaradt a maoista terror, míg a nyugatiban a történet Kína-fókusza lelhető fel csak nyomokban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.