Rádió

Kistarcsa, végállomás

Ítéletlenül a Klubrádióban

Kritika

A rádió néha olyan dolgokra is képes, amilyenekre racionális számítások szerint nem kellene képesnek lennie. Például milyen egy filmklub, amelynek csak a hangját halljuk? Elsőre elég bizarr ötletnek tűnik, és mégsem egészen az.

A Klubrádión jó ideje fut már a Filmklubrádió című sorozat – Rózsa Péter műsorvezető-szerkesztő érezhető szívügyeként. Kéthetente keddenként sor kerül egy-egy filmvetítésre, és ahhoz kapcsolódóan egy-egy beszélgetésre, alkotókkal, színészekkel, az egyes filmek résztvevőivel. A Filmklubrádió műsor elsősorban ezeknek a beszélgetéseknek a szerkesztett változataiból áll össze, kiegészítve néhány bejátszással, kép nélküli filmrészlettel. Meglepő vagy sem, a részletek is működni szoktak, illetve a beszélgetések is.

Ha csak az elmúlt heteket-hónapokat nézzük, volt szó itt Hajdu Szabolcs filmjéről, a Fehér tenyérről, Szomjas György és Grunwalsky Ferenc Roncsfilmjéről, a Tóth Barnabás rendezte Akik maradtakról, vagy – egy korábbi adás ismétléseként – a nemrég elhunyt B. Révész László nagyszerű ózdi munkásballadájáról, a Kisamerikáról is. Mindegyik más-más módon volt emlékezetes adás, épp úgy, ahogy a legutóbbi epizód is. Ezúttal Almási Tamás 1991-ben készült Ítéletlenül című dokumentumfilmje volt a téma. (Lábjegyzet: a Kisamerikához hasonlóan ez a mű is szabadon elérhető a YouTube-on.)

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.