Rádió

Kistarcsa, végállomás

Ítéletlenül a Klubrádióban

Kritika

A rádió néha olyan dolgokra is képes, amilyenekre racionális számítások szerint nem kellene képesnek lennie. Például milyen egy filmklub, amelynek csak a hangját halljuk? Elsőre elég bizarr ötletnek tűnik, és mégsem egészen az.

A Klubrádión jó ideje fut már a Filmklubrádió című sorozat – Rózsa Péter műsorvezető-szerkesztő érezhető szívügyeként. Kéthetente keddenként sor kerül egy-egy filmvetítésre, és ahhoz kapcsolódóan egy-egy beszélgetésre, alkotókkal, színészekkel, az egyes filmek résztvevőivel. A Filmklubrádió műsor elsősorban ezeknek a beszélgetéseknek a szerkesztett változataiból áll össze, kiegészítve néhány bejátszással, kép nélküli filmrészlettel. Meglepő vagy sem, a részletek is működni szoktak, illetve a beszélgetések is.

Ha csak az elmúlt heteket-hónapokat nézzük, volt szó itt Hajdu Szabolcs filmjéről, a Fehér tenyérről, Szomjas György és Grunwalsky Ferenc Roncsfilmjéről, a Tóth Barnabás rendezte Akik maradtakról, vagy – egy korábbi adás ismétléseként – a nemrég elhunyt B. Révész László nagyszerű ózdi munkásballadájáról, a Kisamerikáról is. Mindegyik más-más módon volt emlékezetes adás, épp úgy, ahogy a legutóbbi epizód is. Ezúttal Almási Tamás 1991-ben készült Ítéletlenül című dokumentumfilmje volt a téma. (Lábjegyzet: a Kisamerikához hasonlóan ez a mű is szabadon elérhető a YouTube-on.)

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.