A zenekar stílusát nem lehet egyetlen kategóriába sorolni, zenéjükben az EDM, a diszkó, a funk, a rave, a pszichedelikus rock és a szintipop elemei egyaránt megtalálhatók, miközben vezetőjük, Shabaka Hutchings alakja a jazz nagyjaira emlékeztet. Sokak szerint ő az új generáció legegyénibb hangú muzsikusa, aki mindenkinél karakteresebben és hangosabban zengeti a tenorszaxofont, izzó és zsibongó, a legvadabb beateket is megüli, tüdeje kifáraszthatatlan, körlégzéses technikája makulátlan. Nem elszigetelt jelenség, Nubya Garciával és a Kokorokóval együtt ő is a pár éve feltörő brit jazzhullám tagja. Ráadásul nem is ez az 1984-es, birminghami születésű szaxofonos egyetlen zenekara. A Mercury-díjra jelölt Sons of Kemet együttest inkább a karibi és afrikai zene inspirálja, a spirituális hangú Shabaka & The Ancestors formáció ugyancsak a fekete közösség zeneiségét kutatja.
A Comet Is Coming kényelmes tere viszont a kozmosz. Áttörést jelentő albumuk, a Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery alapján Sun Ra vagy Flying Lotus elszállt excentrizmusával is rokoníthatók, rákövetkező lemezük, az Afterlife lazább közjátékot jelent a legfrissebb, tavaly ősszel megjelent korong előtt, amelynek címe Hyper-Dimensional Expansion Beam, és szinte agresszív módon idézi meg a 80-as évek szintihangzását. A Comet Is Coming egyszerre teremt nosztalgiát és mutat valami újat, archaikus és apokaliptikus egyben, sötéten fénylő soundjuk haláltáncra emlékeztet, vagy legalábbis egy olyan féktelen partira, ami hamarosan felbomlik. Ez a zene a világ bármely klubjában, bármilyen pörgetővel megállná a helyét, szuggesztív és ellenállhatatlan. Ahogy egy üstököst sem igen érdekli, hol csapódik be.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!