Az „LMBTQ-propaganda” betiltásáról szavaztak az orosz parlament alsóházában

  • Narancs.hu/MTI
  • 2022. november 24.

Külpol

A rendelkezés kísértetiesen emlékeztet a magyar Parlamentben 2021 nyarán elfogadott „homofóbtörvényre”.

Egyhangúlag megszavazott az orosz parlament alsóháza csütörtökön egy törvénycsomagot, amely mind a fiatalkorúak, mind a felnőttek körében megtiltja az LMBT, a pedofília és a nemi átalakítás „propagandáját” Oroszországban – írja az MTI. A szabályozás a reklámokra, a könyvekre, a filmekre és az audiovizuális szolgáltatásokra vonatkozik.

A törvények hatályba lépését követően tilos lesz olyan filmeket bemutatni, amelyek a „nem hagyományos” szexuális kapcsolatokat és preferenciákat, valamint a nemi átalakítást népszerűsítik. Emellett tilos lesz ilyen tartalmú árukat forgalmazni, beleértve a külföldi eredetűeket is. A törvény megsértése súlyos pénzbírsággal jár majd. A magánszemélyeknek például 400 ezer rubelig (2,6 millió forint), a jogi személyeknek pedig ötmillió rubelig (32,7 millió forint) terjedő büntetést kell majd fizetniük az „LMBT-propagandáért”. A külföldiek 15 napos adminisztratív letartóztatásra vagy kitoloncolásra is ítélhetők.

Az orosz szabályozás szövege éppúgy mossa össze a szexuális kisebbségek nemi preferenciáit a pedofíliával, ahogy a magyar kormány és holdudvari médiája.

Az orosz törvény szerint aki „nem hagyományos” szexuális kapcsolatokról és preferenciákról terjeszt információt fiatalkorúak körében, illetve ha a nemváltoztatás szándékát kelti bennük, magánszemélyek 200 ezer rubelig (1,3 millió forint), a jogi személyek pedig 4 millió rubelig (26 millió forint) terjedő büntetést kell fizetniük. Betartását az orosz médiahatóség (Roszkomnadzor) ellenőrzi, de a törvényjavaslatot még el kell fogadnia az orosz parlament felsőházának, és Putyinnak is alá kell írnia, mielőtt hatályba lépne.

 

A magyar kormány által "gyerekvédelminek" nevezett homofób törvényről, illetve annak hatásairól ebben a cikkben írtunk bővebben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.