Azonosították az orosz tisztet, aki kiadta a parancsot a kijevi gyermekkórház elleni rakétacsapásra

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 10.

Külpol

Szergej Kobilast a támadás után előléptették, és az orosz légierő parancsnokává nevezték ki.

Az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) a főügyészséggel közösen azonosította azt a személyt, aki parancsot adott a kijevi Ohmatdit gyermekkórház elleni, július 8-án végrehajtott orosz támadásra. A két állami szerv hivatalos honlapján megjelent keddi közlés szerint

Szergej Kobilas, az orosz fegyveres erők altábornagya adta ki a parancsot.

A sajtóközlemények alapján az MTI arról ír, a vizsgálat megállapította, hogy Kobilas utasítására július 8-án 9 óra 15 perckor egy orosz Tu-95MSZ stratégiai bombázó gép egy H-101-es rakétát lőtt ki a gyermekkórházra. Megállapítást nyert továbbá, hogy az ellenséges gép az oroszországi Olenyegorszk város közelében lévő repülőtérről szállt fel, és a rakétát az ukrán határtól csaknem 600 kilométerre, az oroszországi Szaratov megye felett lőtte ki. A H-101-es rakéta Ukrajna légterébe Csernyihiv térségében jutott be, majd manőverezni kezdett, és folyamatosan változtatva repülési útvonalát négy régió területén repült keresztül. A titkosszolgálat szerint ez azt jelzi, a rakétát úgy programozták, hogy a lehető legnagyobb mértékben megkerülje az ukrán légvédelmet, majd eltaláljon egy egészségügyi intézményt.

Az 59 éves, odesszai születésű Szergej Kobilas altábornagy az ukrán kórház elleni támadás idején az orosz légierő nagy hatótávolságú repülési parancsnokaként szolgált. Július 24-én előléptették, és az orosz légierő parancsnokává nevezték ki. A főügyészség közölte, hogy távollétében hivatalosan meggyanúsították háborús bűntettek elkövetésével.

Az elmúlt napban az ukrán energiaügyi minisztérium közlése szerint Ukrajna nyolc megyéjében ért orosz támadás polgári energetikai létesítményeket. A támadások a nyugati régiók kivételével kiterjedtek az ország keleti, déli, északi és középső részére, Dnyipropetrovszk, Donyeck, Mikolajiv, Poltava, Szumi, Harkiv, Herszon és Csernyihiv megyékre. Az ukrán légierő közben arról számolt be, hogy keddre virradó éjjel az orosz hadsereg két rakétával és 46 iráni gyártású Sahíd csapásmérő drónnal támadta Ukrajnát. A légvédelem 38 ellenséges drónt lőtt le, háromnak nyoma veszett, kettő Luhanszk megye orosz megszállás alatti részébe repült, egy pedig visszafordult Oroszország felé.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.