Kovács Zoltán leszólta Finnországot, visszavágtak neki

  • narancs.hu
  • 2019. július 21.

Külpol

Nem megy ez mostanában az uniós szóvivőnek.

„Higgadt fej és erős kéz. Mivel Finnország a féléves EU-elnöksége idején a jogállamiság és a közös értékek tiszteletben tartását igyekszik erősíteni, természetes, hogy megpróbálnak hitelteleníteni minket. Ez nem töri meg az elhivatottságunkat, ami pedig minket illet: a múltban rendre bizonyítottunk” - olvasható a finn külügyminisztérium európai uniós ügyekér felelős szóvivőjének Twitter-bejegyzése, amiről a hvg.hu számolt be elsőként.

 

Ville Cantell azért volt kénytelen reagálni, mert Kovács Zoltán uniós kormányszóvívő arról értekezett egy bejegyzésében, hogy Finnországban nem is olyan jó élni. „Bort isznak és vizet prédikálnak” - fogalmazott. Kovács többek között azt állította, hogy a finn médiapluralizmus komoly veszélyben van, illetve megemlítette, hogy Finnországnak nincs alkotmánybírósága, sem független igazszágszolgáltatása.

A portál emlékeztetett, hogy Finnország második helyen végzett azoknak az országoknak a rangsorában – Riporterek Határok Nélkül –, ahol a legszabadabb a sajtó, a Freedom House szabadságjogi listáján pedig 100-ból 100 pontot kapott az ország.

Nem az első alkalom, hogy Kovács Zoltán bejegyzése nem ért célba: nemrégiben az egyik Twitter-posztján kacarászott a fél internet:

Kovács Zoltán Twitter-bejegyzésén nevet az internet népe

Finoman szólva máshogy látják a hozzászólók a dolgokat, mint a szóvivő. Kovács Zoltán uniós kormányszóvívő a közelmúltban posztolt egy bejegyzést a Twitteren, amin két összemontázsolt kép látható: az egyiken Manfred Weber kiviszi egy sátorból Orbán Viktort, a másikon pedig a magyar miniszterelnök cipeli ki Webert, Frans Timmermanst és Jean-Claude Junckert.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.