Kritizálta Erdoğant, rálőttek az autójára

  • MTI/narancs.hu
  • 2018. január 8.

Külpol

A focista szerint a hírszerzés lehet a háttérben.

Tüzet nyitott egy ismeretlen fegyveres Deniz Naki kurd nemzetiségű, német–török kettős állampolgárságú labdarúgó autójára Németországban. A sportoló nem sérült meg a vasárnap késő este történt támadásban, amelynek szerinte politikai okai vannak.

Deniz Naki a Die Welt című német lapnak hétfőn azt mondta, hogy a török hírszerzés egy ügynöke támadhatta meg, vagy valaki más, aki nem ért egyet politikai nézeteivel. A merénylet Aachen közelében történt egy autópályán, a lövéseket egy sötét autóból adták le, amely elhaladt a labdarúgó terepjárója mellett. Az aacheni ügyészség gyilkossági kísérlet gyanújával eljárást indított.

Deniz Naki

Deniz Naki

 

Deniz Naki a Die Weltnek elmondta, mindig is számított arra, hogy megtámadják a török államfő, Recep Tayyip Erdoğan rendszerével szemben kritikus nézetei és a kurd függetlenség ügye melletti kiállása miatt, de azt nem gondolta, hogy Németországban törnek az életére. Azt mondta, hogy a merénylet nem változtat a nézetein, és nem hagyja magát megfélemlíteni.

A 28 éves sportolót tavaly a főként kurdok lakta Diyarbakir bírósága egy év hat hónap és 22 nap felfüggesztett szabadságvesztésre ítélte terrorista propaganda terjesztése miatt. A Törökország délkeleti részén fekvő város bírósága bizonyítottnak ítélte, hogy a labdarúgó népszerűsítette közösségi portálokon a térségben 1984 óta fegyveres felkelést folytató, betiltott, szakadár Kurdisztáni Munkáspártot (PKK). Deniz Naki tagadta a vádat.

A Németországban, kurd családban született labdarúgó csapatkapitány a török harmadosztályban szerepelő diyarbakiri Amed SK-nál. Korábban játszott a Bundesliga több együttesében, és tagja volt a német utánpótlás-válogatottnak.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.