Magyar pszichiáter kérdezte Harry herceget a traumáiról

  • narancs.hu
  • 2023. március 5.

Külpol

Máté Gábornak beszélt a drogokról, de bátyját, édesapját most nem áztatta. 

Máté Gábor pszichiáter, traumaszakértő Harry herceggel beszélgetett egy műsorban.

A brit királyi család tagja többek között arról beszélt, hogy a drogok meghatározó szerepet töltöttek be eddigi életében, a nyugalom, a relaxáció és a megkönnyebbülés érzését nyújtották.

Szerinte ő jó helyen volt a hadseregben, amely általában megfelelő közeg a csonka családokból érkező fiataloknak. Édesanyja Diana halála, azaz 12 éves kora óta amikor épp nem sokkos állapotban volt, akkor „üss vagy fuss” üzemmódban működött az élete. Mindig úgy érezte, más, mint a család többi tagja. Tartott attól, hogy elveszíti az emlékeit az édesanyjáról, ha elkezd terápiára járni, de végül ezek az alkalmak segítettek rajta, és most már úgy gondolja, hamarabb el kellett volna kezdenie. 

Az interjút több lappal együtt a Daily Mail is szemlézte. A brit portálok és a Telex is azt állapította meg, hogy ebben a beszélgetésben Sussex hercege visszafogottabb volt, mint a könyvében, egy szót sem szólt a testvéréről, Vilmosról, annak feleségéről, sem édesapjáról, Károly királyról – a Daily Mail szerint azért, mert mégis szeretne részt venni a májusi koronázási szertartáson.

Nemrég megjelent könyve, a Tartalék nem vet jó fényt a családjára, de rá sem.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.