Németországban is kezdődik a kampány: Martin Schulz máris nyakába veszi az országot

  • Narancs.hu/MTI
  • 2017. augusztus 1.

Külpol

Az okos ötleteké és embereké a jövő.

Bemutatta kampányát a Német Szociáldemokrata Párt (SPD) a szeptember 24-i szövetségi parlamenti választásra kedden Berlinben, adta hírül az MTI.

Martin Schulz, az SPD kancellárjelöltje nem vett részt a kampánybemutatón, helyette Hubertus Heil, a párt főtitkára ismertette a kampány részleteit, indoklásul elmondta: az így szokás, különben sem „találja jónak, ha a jelölt maga mutatja be a plakátjait”. A főtitkár elmondta: a kampány és a plakátok

a család, az oktatás, a nyugdíj és a munka témái köré szerveződnek.

Az SPD szerint ugyanis többet kell fektetni az oktatásba, így 2021-ig bevezetnék az egész napos iskolát, és fejlesztenék a digitális oktatást is.

Továbbá szeretnék elérni azt is, hogy megszűnjön a nők és férfiak közötti bérkülönbség, jelenleg ugyanis a nők átlagosan 21 százalékkal kevesebbet keresnek a férfiaknál Németországban. Emellett pedig megerősítenék az ország gazdasági bázisát azzal, hogy „okos ötletekbe és emberekbe” fektetnek. A kampány 24 millió euróba kerül.

Az SPD támogatottsága a közvélemény-kutatások szerint elmarad az Angela Merkel vezette CDU–CSU-pártszövetség mögött, ám a főtitkár szerint a kampány még csak most kezdődik, a „sprint számít a végén, amire jól felkészültünk”. Martin Schulz augusztus 8-tól országjárásba kezd, 30 nap alatt 16 tartományban 30 helyszínen találkozhatnak vele az emberek.

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.