Oroszország nem akar közvetlen konfliktust a NATO-val

Külpol

Medvegyev elmondása szerint Oroszországnak az érdeke, hogy tárgyalások útján oldja meg az "ukrajnai válságot".

Oroszország nem akar közvetlen konfliktusba lépni a NATO-val, és az

az érdeke, hogy tárgyalások útján oldja meg az ukrajnai válságot

– jelentette ki pénteken Dmitrij Medvegyev, az Oroszországi Föderáció Biztonsági Tanácsának elnökhelyettese, volt államfő és miniszterelnök.

A VKontaktye orosz közösségi hálózat felhasználói és újságírók kérdéseire válaszolva a politikus ugyanakkor

arra figyelmeztetett, hogy bármilyen ukrán kísérlet a Krím félsziget visszavételére alapot szolgáltatna Oroszországnak "bármilyen fegyver" bevetésére.

"Az állam egy részének elszakítására irányuló bármilyen kísérlet az állam létezésének megsértése" – mondta. "Eléggé nyilvánvaló, hogy ez felhatalmaz bármilyen fegyver bevetésére, beleértve azokat, amelyeket a nukleáris doktrína előír. Remélem, hogy az óceánon túli barátaink megértik ezt" – figyelmeztetett.

Azt is kijelentette, hogy a külföldi fegyverekkel együtt a velük Ukrajnába érkező szakértők is az orosz hadsereg számára legitim célpontokká válnak, amelyeket el kell pusztítani.

Meg kell érteniük, ha egy amerikai vagy lengyel katonát találunk ott, meg kell ölnünk."

Az orosz politikus szerint a külföldi országoktól kapott katonai segítség nélkül Kijev csak néhány napig tartana ki, száz százalékban függ ettől a segítségtől. Leszögezte, az orosz erők akár Kijevig vagy Lvivig (Lemberg) előrenyomulhatnak Ukrajnában, "hogy kiirtsák a fertőzést".

Kijelentette, hogy Kijev teljes egészében külföldi pénzből él. Feltette a kérdést, mi történik, ha véget érnek a harci cselekmények? "Ukrajnában nemcsak csőd van, hanem teljes egészében külföldi eszközökből élnek, ez egy nem létező állam. (...) Nem tudom, fogják-e őket majd tovább támogatni"– mondta.

Ukrajna esetleges európai uniós tagságát Dmitrij Medvegyev "százszázalékos hazugságnak" nevezte. "Kinek kellenek így? Csak azért mondják, hogy megnyugtassák az embereket és a kijevi klikket" – tette hozzá.

Medvegyev figyelmeztetett,

az orosz és az amerikai hadsereg közötti összecsapás következményei borzalmasak lennének.

Mint mondta, egy ilyen háborúnak nem lenne győztese.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.