Putyin tagadja, hogy övé lenne a Navalnij által leleplezett titkos palota

  • Narancs.hu/MTI
  • 2021. január 25.

Külpol

Az orosz elnök szerint semmi köze a luxuskomplexumhoz.

Tagadta Vlagyimir Putyin orosz elnök hétfőn Moszkvában, hogy az övé lenne az a titkos palota a Fekete-tenger partján, amelyet Alekszej Navalnij orosz ellenzéki politikus állítása szerint ő birtokol. 

 A Navalnij alapította Korrupcióellenes Küzdelem Alapítvány (FBK) január 19-én közzétett egy kétórás dokumentumfilmet, amelyben azt állította, hogy Putyin egy 100 milliárd rubelt (mintegy 400 milliárd forintot) érő titkos uradalmat építtetett magának a Fekete-tenger partján, Gelendzsik üdülőváros közelében. Az angol feliratos anyagot hétfő kora délutánig több mint 86 millióan nézték meg a YouTube-on.

„Semmi, amire ott (a filmben) rámutattak, nem a tulajdonom, és nem volt sem az én tulajdonom, sem a rokonaim tulajdona. Soha” –mondta Putyin egy diákokkal megtartott találkozón.

 Az orosz elnök a tényfeltárásnak szánt filmet "amolyan összeállításnak", "montázsnak" nevezte. Mint mondta, a palotáról több mint egy évtizede keringetett információval az oroszok agyát akarják átmosni. Közölte, hogy az FBK filmjében megemlített személyek közül többeket nem ismer.

A luxus komplexumról készült videó azután került nyilvánosságra, hogy Navalnijt őrizetbe vették és harminc nap elzárásra ítélték, miután a megmérgezésből felépülve Berlinből visszatért Moszkvába. A látványos palota a Fekete-tenger partján összesen 17 ezer négyzetméteres területen található. A hatalmas épülethez számos kiegészítő létesítmény tartozik, például egy templom, arborétum és saját határátkelővel is rendelkezik. A terület felett pedig repüléstilalmi zónát húztak.

Navalnij letartoztatása után országos tüntetéssorozat indult Oroszországban. A tiltakozásokkal kapcsolatban Putyin úgy fogalmazott, hogy mindenkinek joga van a véleménynyilvánításra a törvény keretei között, ezeken túllépni pedig "egyszerűen nem konstruktív és veszélyes", mert azokra is szenvedést hoz, akiknek nem volt közük a helyzet destabilizálásához. Szavai alátámasztására példaként említette meg a bolsevik forradalmat, az oroszországi 90-es éveket és még a washingtoni Capitolium elfoglalását is.

„Senki sem folyamodhat törvénysértéshez, igyekezve megvédeni saját ambiciózus politikai céljait, ilyet a politikában, legalábbis a felelősségteljesben, nem szabad csinálni” – mondta.

„Mi több, semmiképp sem szabad a fiatalkorúakat előre tolni. Hiszen a terroristák tesznek így, maguk előtt hajtva a nőket és a gyereket. A fókusz itt valamelyest eltérő, de gyakorlatilag ugyanarról van szó” – tette hozzá Putyin, aki arra utalt, hogy több tüntetésen a tiltakozók gyerekeket is magukkal vittek, akiket az első sorokba küldtek. Az elnök hangsúlyozta, hogy a rendvédelmi szerveknek is a törvény keretei között kell működniük.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.