Soros György Budapest 1944-es ostromához hasonlította az orosz inváziót

  • narancs.hu
  • 2022. február 26.

Külpol

A magyar származású filantróp gyermekkori emlékeiről írt Twitter-bejegyzésében.

„Tanúja voltam, amint Ukrajna a Szovjetunió összeomlása után liberális demokráciává és nyitott társadalommá fejlődött. Számtalan orosz agresszióval találkozott, de mindvégig kitartott. A bátor ukránok most életüket kockáztatják egy olyan támadásban, ami engem leginkább Budapest 1944-es ostromára és Szarajevó 1993-as ostromára emlékeztet” – szúrta ki Soros Twitter-üzenetét a 444.hu.

A magyar származású üzletember, filantróp szerint fontos, hogy a transzatlanti szövetség – az Egyesült Államok, Kanada, az Európai Unió és az Egyesült Királyság – tegyenek meg mindent, ami tőlük telik, hogy támogassák Ukrajnát a fenyegetettség idején.

„Putyin tettei fenyegetést jelentenek a Szovjetunió összes egykori tagállama számára – és azon túl is. Oroszország egyértelműen megsérti az ENSZ alapokmányát, és ezért felelősségre kell vonni. Ha hagyjuk, hogy Putyin sikerrel járjon, azt az üzenetet küldjük a világnak, hogy nemzeteket nyers erővel lehet létrehozni vagy feloszlatni. Ki kell állnunk Ukrajna mellett, ahogy ők is kiállnak mellettünk” – írta az üzenetben.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Ezért nem költenek tömegek kultúrára

De miért nem? Hiszen a legtöbbünknek van igényünk a minőségi szórakozásra, nem lehet elegendő az ostoba sorozat a tévében. Mennyibe kerül a rendszeres kultúrafogyasztás, hányan engedhetik meg maguknak azt az életszínvonalat, amibe ez belefér?

„Boldog békeévek”

A több mint kétszáz műtárgyat felvonultató kiállítás fókuszában a szecessziós plakátművészet és reklámgrafika áll, a magyar művészetnek az az aranykora, amikor összhangba került a nyugati művészeti törekvésekkel, radikálisan modernizálva a kiegyezést követő évtizedek (fél)feudalista, konzervatív, a historizmus béklyóiba zárt világát.

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.