Szúk zabálják fel Berlusconi bóvli képgyűjteményét

  • narancs.hu
  • 2023. október 20.

Külpol

A néhai olasz miniszterelnök több tízezer értéktelen alkotást halmozott fel, az örökösök pedig tetemes bérleti díjat kell fizessenek a bóvlik tárolásáért.

A júniusban meghalt Silvio Berlusconi örököseire közel 25 ezer festmény maradt, amelyeket egy Milánó melletti több ezer négyzetméteres raktárban tárolnak. Elsőre úgy tűnhet, mekkora aranybánya az egész, valójában az örökösöknek csak púp a hátán a gyűjtemény, írja a 444.

A gyűjtemény több Madonnából, női aktokból, valamint párizsi, nápolyi és velencei városképekből áll. Az alkotásokat Vittorio Sgarbi, egy országszerte ismert és elismert műkritikusa nézte át. Szerinte a 25 ezer alkotás közül jó, ha hat-hét bír valamiféle művészeti értékkel. A képek, alkotások átagára 800 euró körül lehet, ami összességében 20 millió euró ugyan, ám a raktár bérleti díja évente 800 ezer euróba kerül. Ennél is kellemetlenebb, hogy a képek egy részét szú támadta meg, a kártevők kiirtása pedig többe kerülne, mint az egész portfólió értéke. Kérdés, kitart-e fizethető-e addig a bérleti díj, amíg nullára zabálják a képeket a szúk, esetleg gyorsabb megoldásban gondolkodnak az örökösök.

Berlusconi egyáltalán nem értett a művészethez - de legalább ezzel tisztában is volt -, a képek jó részét tévés árveréseken vásárolta, bár fiatalabb korában galériákat is látogatott. A megvásárolt képeket aztán ismerőseinek adta ajándékba. Cesare Lampronti londoni műkereskedő, aki ismerte Berlusconit, a BBC-nek annyit tudott mondani a volt miniszterelnök ízésével kapcsolatban, hogy „impulzív vásárló”volt.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.