Több száz meggyilkolt civil holttestét találták Bucsában az oroszok kivonulása után

  • narancs.hu
  • 2022. április 3.

Külpol

A polgármester szerint több mint 300 lakost öltek meg az oroszok. Európai vezetők újabb szankciókat ígérnek.

Utcákon heverő civilek holttestei láthatók azokon a fotókon, amelyeket a Kyiv Independent tett közzé a Kijevhez közeli Bucsa városából, ahonnan kivonultak az orosz erők. Házak előtt, házak udvarán, utcákon, úttesten fekszenek a halottak, akik közül némelyiknek hátra van kötve a keze. A lap szerint az oroszok szervezett gyilkosságokat hajtottak végre; különösen a férfiakra vadásztak. Mint azt korábbi cikkünkben megírtuk, sajtójelentések szerint kivégezték a férfiakat, a városban egy tömegsírban 280 férfi holttestét találták meg. A Kyiv Independent cikke arról tesz említést, hogy Irpinyben is civileket gyilkoltak az oroszok, Kijev megyében pedig szintén a polgári lakosságot lőtték. A Sky News is olyan videót tett közze, amelyen utcákon heverő holttesteket látni. 

Anatolij Fedoruk, Bucsa polgármestere szerint több mint 300 lakost öltek meg az oroszok - írja a Telex. A hírportál az AP nyomán idéz egy bucsai lakost, aki azt mondta: „Ezek az emberek csak sétáltak, és ők (az orosz katonák) minden ok nélkül lelőtték őket. Bumm!” 

Mészárlásnak nevezte a Bucsában történteket az Európai Tanács elnöke, és újabb szankciókat helyezett kilátásba. Charles Michel mészárlásnak nevezte a városban történteket. Közölte: az EU válaszul szankciókat fog bevezetni, és segít felhasználható bizonyítékokat gyűjteni a nemzetközi bíróságnak.

Lizz Truss brit külügyminiszter szerint „háborús bűnökként kell kivizsgálni” a civilek elleni támadásokat Ukrajnában. Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke független vizsgálóbizottság azonnali felállítását sürgette, hogy felelősségre vonhassák a háborús bűnök elkövetőit.

Az oroszok egyébként tagadják, hogy civileket gyilkoltak volna Bucsában.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Kártyaszámolás

A film felér egy szerencsejáték-mesterkurzussal, amennyiben nemcsak egy black jack- vagy egy pókerparti lefolyásának logikáját mutatja be és érteti meg már-már tudományos alapossággal, de a nagy tétekben folyó és nagy közönséget vonzó bajnokságok álságos világába is hasonlóan leleplező attitűddel avat be. Viszont a film nem erről szól.

Prága romokban

Lehet szó bármilyen titokban kiszivárgó kódról, nemzetközi összeesküvésről vagy világot fenyegető veszélyről, ha a főhőst nem James Bondnak hívják, a büdzsé aligha érheti el a több száz millió dollárt. 

Halandó érzékiség

A galériák nyári kiállításai sokszor az úgynevezett „könnyed” témákra fókuszálnak – a fő sláger a növényvilág. Az idén három ilyen kiállítással is találkozhattunk, de mind különböző módon közelítette meg a tárgyát.

Bartóki billentés

  • Csabai Máté

Ha volna időgépem, biztos visszamennék, hogy halljam Bach orgonajátékát, Beethovent és Lisztet a zongoránál, na meg Bartók Bélát. Utóbbi – ha nem is élőben való – meghallgatásához elég egy egyszerűbb masina is: a nevezetes „barna lemezeken” ugyanis bárki megismerkedhet azzal, hogyan billentett a mester: az 1982-ben megjelent tizenhárom korongon Scarlattitól Beethovenen át Kodályig és persze a saját műveiig végigzongorázza a zenetörténet tetemes részét.

Hajókórház a járványszigetnél

Szőcs Petra csaknem tíz éve megjelent első verseskötetét annak szürreális, groteszk, fantasztikumba hajló stílusa tette emlékezetessé. A Kétvízközben bármi megtörténhetett, különösebbnél különösebb családtagok bukkantak föl, és a beszélő, ha úgy tartotta kedve, kiugrott a harmadik emeletről a szemetes­zsákkal. 

Kint is, bent is

Hogyan egyeztethető össze a szépség- és divatipar túlszexualizált világa a feminista, kapitalizmuskritikus megnyilvánulásokkal? Mennyiben mutathat fel hiteles elbeszélői pozíciókat annak a szerzőnek az első kötete, akinek írói tevékenysége eddig legfeljebb Instagram-posztokban nyilvánult meg?