Szinte a teljes 2019-es filmes évfolyam otthagyja a Színház- és Filmművészeti Egyetemet

  • narancs.hu
  • 2021. augusztus 14.

Kultúra

A hallgatók a Vidnyánszky és köre által elfoglalt intézmény helyett a Freeszfe Egyesület közreműködésével folytatják tanulmányaikat.

A FreeSzFE egyesület a Facebook oldalán tette közzé, hogy „elhagyja a 2019-ben indult filmes 6x6 és MA rendező és operatőr ostály a Színház- és Filmművészeti Egyetemet”.

Ahogy a közleményben áll, a Vidnyánszky Attila és köre által tavaly elfoglalt intézmény filmes képzéséből a következő hallgatók szüntetik meg jogviszonyukat:

„BA osztályok:
gyártásszervezők: 6-ból 5 hallgató,
filmrendezők: teljes osztály, 5-ből 5 hallgató,
vágók: teljes osztály, 6-ból 6 hallgató,
operatőrök: teljes osztály 6-ból 6 hallgató,
filmforgatókönyvírók: teljes osztály, 6-ból 6 hallgató,
MA osztályok:
filmrendezők: teljes osztály, 7-ből 7 hallgató,
operatőrök: 7-ből 6 hallgató.”

Lényegében egy teljes évfolyam távozik az egyetemről. A kilépés mellett döntö hallgatók a közlemény szerint „tanulmányaikat szeptembertől a Freeszfe Egyesület közreműködésével folytatják tovább”.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.