„A legdurvább jogsértés, ami a gyerekekkel szemben elkövethető” – Pompásan teszi helyre az óvodásokat térdepeltető politikust az ismert gyerekjogász

  • narancs.hu
  • 2017. december 14.

Lélek

Gyurkó Szilvia szerint döbbenetes, hogy 2017-ben el kell mondani, hogy rohadtul nincs rendben az ilyen.

„A legdurvább jogsértés, ami a gyerekekkel szemben elkövethető, amikor egy felnőtt a saját vágyaira és céljaira eszközül használja a gyereket” – írta a WMN.hu-n megjelent cikkében dr. Gyurkó Szilvia gyerekjogász, aki szerint

a gyereket semmiképpen sem szabad biodíszletnek használni.

A gyerekjogász a Csepregen történtekre reagált, ahol óvodás gyerekeket térdepeltettek a hideg aszfalton.

„De az ég szerelmére, felejtsétek már el, hogy gyerekeket úgy használjátok a saját politikai céljaitok eladására, mintha nem lenne holnap!” – írja Gyurkó, majd azt is hozzáteszi, hogy „a gyereknek nem azért van keze, hogy átvágásra váró szalagokat fogjon. Egyetlen gyerek sem használható kampánycélra, vagy azért, mert jól mutat a fotókon.

A gyerek nem használati tárgy, nem kellék és nem ingyendekoráció.”

„Atyaég! Tényleg el kell mondani 2017-ben, hogy ez rohadtul nincs rendben? Hogy a gyerek nem biodíszlet? És nem is cuki sorminta a terem oldalában, az átadásra váró épület, úttest, szobor mellett (…)?” – kérdezi a gyerekjogász.

A sok fontos megállapítást tartalmazó cikk itt olvasható teljes terjedelmében. Gyurkó Szilviával tavaly mi is készítettünk interjút, ez itt olvasható:

„Ők vannak a tápláléklánc legalján" - Gyurkó Szilvia a gyermekbántalmazásokról

Hogyan tudja egy gyerek érvényesíteni a jogait? Mit tesz a gyermekvédelem, ha bajt észlel? Mi a szexedukáció? A Hintalovon Alapítvány alapítóját, kuratóriumának elnökét kérdeztük. Magyar Narancs: Honnan tudja egy gyerek, hogy milyen jogai vannak, ha pedig nem tud róla, hogy érvényesítse azokat?

 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.