A Médiatanácsnak nincs kifogása a műsor ellen, ahol a gyerekverésről legitim fegyelmezési eszközként beszéltek

  • narancs.hu
  • 2018. január 9.

Lélek

Ugyan, mi baj lehet, ha a gyerek érdekében történik?

"Panaszt tettünk az NMHH-nál amiatt a műsor miatt, ahol a vendégek, egy pszichológus és Liptai Claudia a gyerekverésről úgy beszéltek, mint ami megengedhető, ha "oda ütsz, ahol a ruha takarja", vagy ha a "fenekére csapsz", vagy ha "a gyerekre nem lehet máshogyan hatni" - írta tegnap Facebook-oldalán a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány.

Panaszukra tegnap érkezett meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság válasza, ami szerint "minden rendben volt a műsorral, mert tulajdonképpen meg lehet verni azt a gyereket, csak meg kell válogatni mikor, hogyan és hova csapunk oda. Az ész megáll. De tényleg. A gyermekvédelmi törvényt ki lehet kukázni, kedves kollégák" - kommentálta az esetet az alapítvány.

Az NMHH válaszában arra hivatkozott, hogy "a Műsorszámban meghallgatott szakértő felhívta a figyelmet arra, hogy az arcra irányuló ütés megalázó, megszégyenítő, és rombolhatja a gyermek önbizalmát. Figyelmeztető jelzésnek nevezte a más testrészre irányuló ütést, és hangsúlyozta, hogy ilyenre csak ritkán kerülhet sor, ha muszáj megállítani a gyermeket, például valamely önmagára vagy másra veszélyes magatartásban. (...) Megállapította továbbá a Médiatanács, hogy a szakértő nem testi fenyítésről, hanem a gyermek érdekében alkalmazható fizikai ráhatásról beszélt, hiszen hangsúlyozta, hogy a szülő erőteljesebb mozdulata fizikai fájdalmat nem okozhat, célja kizárólag a figyelmeztetés lehet, és csak a gyermek érdekében történhet."

null

null

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.