Bájos animációs film beszél a szerelemről, mégis sokaknál kiveri majd a biztosítékot

  • narancs.hu
  • 2017. augusztus 1.

Lélek

Vajon miért?

Vicces-kedves négypercesben mutatja be a két alkotó, Beth David és Esteban Bravo az ifjú Sherwin életét, aki egy összezavarodott tini srác, aki még zavartabb lesz, miután megpillantja a suli első napján az egyik osztálytársát, Jonathant. A szíve majd kiugrik, sőt, tulajdonképpen ki is ugrik a helyéből és onnantól kezdve nincs megállás: jöhetnek a ciki, a mókás, a meghitt pillanatok, no meg az osztálytársak lenéző tekintete.

"A filmünkkel nem akarunk prédikálni, még dialógus sincs benne, a karakterek nem akarnak meggyőzni senkit. Csak azt akartuk megmutatni ezen a sztorin keresztül – ami egy édes vörös hajú fiúról szól, aki totál össze van zavarodva és meg van ijedve az érzéseitől, ahogy mi is meg voltunk ijedve, ahogy mi is össze voltunk zavarodva –, hogy milyen volt felnőni nekünk. Reméljük, rezonálni fog azokra, akik tudnak azonosulni a karakterrel és azokkal is, akik nem – nekik viszont segít jobban megérteni azokat, akik keresztül mennek mindezen" – mondták a Huffington Postnak az alkotók, akik közösségi finanszírozással, a Kickstarterről gyűjtötték össze a pénzt a kisfilmhez.

A hogyan beszéljünk a gyerekekkel a homoszexualitásról témakörben készült interjúnkat itt olvashatják.

In a Heartbeat - Animated Short Film

"In a Heartbeat" - Animated Short Film by Beth David and Esteban Bravo A closeted boy runs the risk of being outed by his own heart after it pops out of his chest to chase down the boy of his dreams. contact [dot] inaheartbeat [at] gmail [dot] com Facebook Page - https://www.facebook.com/inaheartbeat2017/ Official Tumblr Page - https://inaheartbeat-film.tumblr.com/ IMDB - http://www.imdb.com/title/tt6969946/?ref_=tt_rec_tt Produced at Ringling College of Art and Design by Beth David Instagram: @bbethdavid Twitter: @bbethdavidd Tumblr: http://bethdavid.tumblr.com/ Esteban Bravo Instagram: @estebravo Twitter: @EstebanBravoP Tumblr: http://estebanbravo.tumblr.com/ Website: https://www.estebanbravo.com/ Music by Arturo Cardelús https://www.youtube.com/watch?v=hFaXJffksZY Sound Design by Nick Ainsworth https://www.ainsworthsound.com/ © Beth David and Esteban Bravo 2017

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.