Interjú

„Tágra nyílt szemmel nézzük”

Biró Eszter tanácsadó szakpszichológus, családterapeuta

Lélek

Bár a Magyar Hospice Alapítvány 1991 óta működik, sokan még ma sem tudják, hogyan és mikor igényelhetik a segítségüket. Ahogy a halálról és a gyengeségről sem beszélünk. Hogy miért? Erről is kérdeztük a szakembert, aki 2003 óta az alapítvány pszichológusa.

Magyar Narancs: A halál életkérdés című, most megjelent könyvben Bérczes Tibor kérdez, sok olyan dolgot is, amit rendszerint nem merünk feltenni. Miért ezt a formát választották?

Biró Eszter: A kérés tőlem jött, mert mindig nehéz megtalálnom a hangot, hogy komolyan, de mégse patetikusan, pontosan, de ne tudományoskodva, tárgyszerűen, de ne hidegen beszéljek a témáról. Olvastam korábban Tibor Élni és halni hagyni című interjúkötetét a holland eutanázia gyakorlatáról. Sokféle emberrel beszélgetett az életvég, illetve az élet és halál értelmének kérdéseiről: szakemberek, hozzátartozók segítették abban, hogy minél több aspektusból megvizsgálja a kérdést, és ezt az elmélyült, ám mégis hétköznapi megközelítést kerestem.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Mik befolyásolják egy magánfogászati kezelés árait?

  • Fizetett tartalom

Az utóbbi években a magánfogászati ellátás árai is folyamatos emelkedést mutattak. Az állami egészségügyi rendszer leterheltsége és a hosszú várólisták miatt mégis egyre többen fordulnak magánszolgáltatókhoz. Nézzük meg, milyen tényezők befolyásolják a magán fogászatok költségeit!

Mik lehetnek egy online vállalkozás sikerének titkai?

  • Fizetett tartalom

Az online vállalkozások virágzása nem véletlen. Az internet adta lehetőségek nemcsak megkönnyítik az üzletindítást, hanem nagy növekedési potenciált is kínálnak. De mi kell ahhoz, hogy egy online vállalkozás valóban sikeres legyen? Nem elegendő pusztán egy jó ötlet vagy termék, hiszen a verseny nagy, a piac dinamikusan változik, és az ügyfelek elvárásai is egyre magasabbak. Az alábbiakban összegyűjtöttük, mik lehetnek a legfontosabb sikertényezők.