100 ezer forintos fejpénzért toboroz a BKV

Lokál

Hozz magaddal egy embert sofőrnek! - kérleli kollégáit 100 ezer forint fejpénzt ígérve a BKV.

Hozz magaddal egy embert sofőrnek! - kérleli kollégáit 100 ezer forint fejpénzt ígérve a BKV. A szakszervezet szerint nem csak a pénz számít, a méltánytalan bánásmód is növeli az elvándorlást, a buszok működésképtelen légkondijait látva pedig azt tanácsolják a cégvezetésnek, hogy lehetőleg ne télre hozassák azokat rendbe.

Komoly fizetéskiegészítéssel ösztönzi munkatársait a fővárosi közlekedési vállalat, ha fejvadászként is dolgoznak neki. A BKV 100 ezer forint „ajánlási díjat” fizet azoknak, akik be tudnak cserkészni egy azonnal kezdeni képes járművezetőt villamosra, trolira vagy autóbuszra. Olyan emberért, aki félúton tart a járművezetői alkalmassághoz – megvan a buszvezetői jogosítványa, de nincsen úgynevezett GKI vizsgája – 80 ezer üti a markát az élelmes békávésnak. A legkevesebb a 60 ezres fejpénz: ez olyan gyakornokért jár, akinek csak teherautóra van jogsija, de még tanítani kell a D kategóriás jogsihoz, vagy kiképezni trolibuszra vagy villamosra. A trolibuszvezetői 6 hónap, a villamosvezetői tanfolyam összesen 9 hónap.

„Nemcsak járművezőtekből, hanem a műszaki dolgozókból is hiány van. Hiába támogatja a városvezetés anyagilag is a BKV-t, sajnos a pénz nem minden” – mondta a Narancsnak Szabó István, a BKV egyik szakszervezetének vezetője. A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke szerint a dolgozókkal szembeni méltányos, emberi bánásmód is hiánycikk a cégénél. „Információm szerint még mindig vannak olyan középvezetők, tisztelet a kivételnek, akik a szabadságot és a pihenő napot nem a hatályos jogszabályok szerint adják ki. Vannak olyan munkatársaink, akiknek a beosztása véleményem szerint embertelen, mert elviselhetetlen terhet raknak rájuk” – mondta a Narancsnak a BTDSZ elnöke.

A fejpénzes toborzási akció a BKV nyári módszere. Tavaly júniusban ugyanezekkel tarifákkal próbálta motiválni kollégáit a cég a hatékonyabb fejvadászatra. A munkaerőhiány egyébként nem csak a sofőrökre vonatkozik: jelenleg 32 munkakörben keresnek dolgozókat, például mérnököket és titkárnőt is. A kétkezi műszaki dolgozók hiánya azonban kétségtelenül a legnyilvánvalóbb: információink szerint a BKV egyik járműtelepén 7 karbantartóból 6 kilépett – csekély képzelőerő kell hozzá, milyen hatása van ez a buszok állapotára. A hétvégén az utasok már a bőrükön érezhették a szakemberhiányt, több buszt működésképtelen klímaberendezésekkel adtak forgalomba. A Közlekedő Tömeg Egyesület felvételén az egyik járműben 33 fokot mértek pénteken az utastérben. Az RTL Klub megkeresésére a BKV nem árulta el, mekkora a rossz klímával közlekedő buszok aránya, csak annyit közöltek, hogy "a szezon előtt mindig ellenőrzik a járművek klímáit, a hibákat pedig a lehető leghamarabb kijavítják."

Szabó István ezzel kapcsolatban megjegyezte: jobb lenne mind utasoknak, mind járműveztetőknek, ha az érintett műszakvezető nem télre, hanem időben, nyárra csináltatná meg a légkondit egyes járműveken. A szakszervezeti vezető nem látja, hogy jobb lenne a helyzet, mint tavaly, amikor októberre sikerült megjavítani a trolikon a klímákat. „Sajnos, úgy néz ki, hogy télre megcsináltatjuk a klímát, nyárra meg a fűtést” – vonta le a következtetést Szabó.


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."