100 ezer forintos fejpénzért toboroz a BKV

Lokál

Hozz magaddal egy embert sofőrnek! - kérleli kollégáit 100 ezer forint fejpénzt ígérve a BKV.

Hozz magaddal egy embert sofőrnek! - kérleli kollégáit 100 ezer forint fejpénzt ígérve a BKV. A szakszervezet szerint nem csak a pénz számít, a méltánytalan bánásmód is növeli az elvándorlást, a buszok működésképtelen légkondijait látva pedig azt tanácsolják a cégvezetésnek, hogy lehetőleg ne télre hozassák azokat rendbe.

Komoly fizetéskiegészítéssel ösztönzi munkatársait a fővárosi közlekedési vállalat, ha fejvadászként is dolgoznak neki. A BKV 100 ezer forint „ajánlási díjat” fizet azoknak, akik be tudnak cserkészni egy azonnal kezdeni képes járművezetőt villamosra, trolira vagy autóbuszra. Olyan emberért, aki félúton tart a járművezetői alkalmassághoz – megvan a buszvezetői jogosítványa, de nincsen úgynevezett GKI vizsgája – 80 ezer üti a markát az élelmes békávésnak. A legkevesebb a 60 ezres fejpénz: ez olyan gyakornokért jár, akinek csak teherautóra van jogsija, de még tanítani kell a D kategóriás jogsihoz, vagy kiképezni trolibuszra vagy villamosra. A trolibuszvezetői 6 hónap, a villamosvezetői tanfolyam összesen 9 hónap.

„Nemcsak járművezőtekből, hanem a műszaki dolgozókból is hiány van. Hiába támogatja a városvezetés anyagilag is a BKV-t, sajnos a pénz nem minden” – mondta a Narancsnak Szabó István, a BKV egyik szakszervezetének vezetője. A Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ) elnöke szerint a dolgozókkal szembeni méltányos, emberi bánásmód is hiánycikk a cégénél. „Információm szerint még mindig vannak olyan középvezetők, tisztelet a kivételnek, akik a szabadságot és a pihenő napot nem a hatályos jogszabályok szerint adják ki. Vannak olyan munkatársaink, akiknek a beosztása véleményem szerint embertelen, mert elviselhetetlen terhet raknak rájuk” – mondta a Narancsnak a BTDSZ elnöke.

A fejpénzes toborzási akció a BKV nyári módszere. Tavaly júniusban ugyanezekkel tarifákkal próbálta motiválni kollégáit a cég a hatékonyabb fejvadászatra. A munkaerőhiány egyébként nem csak a sofőrökre vonatkozik: jelenleg 32 munkakörben keresnek dolgozókat, például mérnököket és titkárnőt is. A kétkezi műszaki dolgozók hiánya azonban kétségtelenül a legnyilvánvalóbb: információink szerint a BKV egyik járműtelepén 7 karbantartóból 6 kilépett – csekély képzelőerő kell hozzá, milyen hatása van ez a buszok állapotára. A hétvégén az utasok már a bőrükön érezhették a szakemberhiányt, több buszt működésképtelen klímaberendezésekkel adtak forgalomba. A Közlekedő Tömeg Egyesület felvételén az egyik járműben 33 fokot mértek pénteken az utastérben. Az RTL Klub megkeresésére a BKV nem árulta el, mekkora a rossz klímával közlekedő buszok aránya, csak annyit közöltek, hogy "a szezon előtt mindig ellenőrzik a járművek klímáit, a hibákat pedig a lehető leghamarabb kijavítják."

Szabó István ezzel kapcsolatban megjegyezte: jobb lenne mind utasoknak, mind járműveztetőknek, ha az érintett műszakvezető nem télre, hanem időben, nyárra csináltatná meg a légkondit egyes járműveken. A szakszervezeti vezető nem látja, hogy jobb lenne a helyzet, mint tavaly, amikor októberre sikerült megjavítani a trolikon a klímákat. „Sajnos, úgy néz ki, hogy télre megcsináltatjuk a klímát, nyárra meg a fűtést” – vonta le a következtetést Szabó.


Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.