A meglelt, egy-egy pillanatra kitartott alakzatok önmagukért, a fizika törvényei szerint átalakuló anyag kreatív megformálásáért izgalmasak, a képek felfűzéséhez választott klisészerű, születéstől szülésig ívelő női sors vezérfonala ehhez képest fölösleges lehorgonyzás. A Trafó klubpincéjében debütáló Nylon Group különböző területekről érkező alkotói Eke Angéla szólója köré komponálják a lazán kapcsolódó etűdöket, eseményeket, effekteket. A keverőpultról vezérelt zene lüktetése élővé teszi a rezgésérzékeny szatyorkreációt, majd kirajzolja az összegyűrődő nejlon elnehezülését, a villódzó, színes fényeknek azonban - a ruhakompozíciónak kijáró "vakuvillanások" kivételével - nem sikerül szervesülniük. Márkus Sándor képében testet ölt a mindaddig hiányként létező, bábként animált férfi, a nejlon pedig háttérré, átsejlő drapériává, árnyjátékfelületté, vízhatlan zuhanyfüggönnyé avanzsál. Ömlik is rá a festék, miközben Eke Angéla épp olyan nehézkesen szabadul meg fűzőjétől, két réteg testszínű ruhájától és melltartójától, amilyen könnyed finomsággal uralta a kontrollálhatatlannak tetsző műanyagot. Innen kezd a dolog a bőrre mázolt melltartóval, a festékszóró sugarában forgó színésznővel és a ragasztószalaggal betapasztott szájjal, valamint a közönség részére felszolgált bizarr vacsorával paródiába hajlani. Az opcionálisan a Dub Phase Sound System partijával folytatódó este innovációja mégsem annyira a hajdani avantgárd szeánszok kiforgatásában, mint inkább az újszerű buli-színház árukapcsolásban rejlik.
Kontra Klub, december 14.