Szegény Tarlós belefáradt a római-parti mobilgát ügyébe

  • narancs.hu
  • 2017. április 4.

Lokál

A főpolgármester szerint a kérdés eldöntéséhez nincs szükség szociológusokra meg természetvédelmi szakemberekre.

Ellenzéki képviselők nyílt levélben kérték Tarlós Istvánt, hogy halassza el a szerdán esedékes fővárosi döntést a római-parti mobilgát ügyében, és várja meg a helyi népszavazás eredményét. Az Együtt, a Jobbik, az LMP, az MSZP és a Párbeszéd óbuda-békásmegyeri képviselői ugyanis március 13-án kezdeményeztek helyi népszavazást az ügyben, aminek hitelesítéséről a helyi választási bizottság még nem döntött. A kérdés így hangzik: „Egyetért-e Ön azzal, hogy Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat képviselő-testülete oly módon alkossa meg a kerület településképi rendeletét és építési szabályozását, hogy a Csillaghegyi-öblözet védelme kapcsán a Duna főmedre mentén csak a Nánási út és a Királyok útja nyomvonala mentén legyen építhető elsőrendű árvízvédelmi védmű?” A képviselők emlékeztették Tarlóst, hogy 2013-ban és 2016-ban is szorgalmazta a helyi népszavazás kiírását, várjon tehát a döntéssel addig, amíg a helyi lakosok is kinyilvánítják véleményüket.

A főpolgármester közben ma délelőtt a Greenpeace Magyarország kampányfelelősével, Gadó György Pállal, Bardóczi Sándorral, a Levegő Munkacsoport elnökségi tagjával és Kálló Évával, római-parti lakossal találkozott. Gadó elmondta, hogy majdnem három óráig tárgyaltak Tarlóssal, de azon kívül, hogy rájuk szánta az időt, sok pozitívumot nem tud elmondani a találkozóról. „Támadásnak fogta fel, hogy konkrét kérdésekre konkrét válaszokat szeretnénk kapni.” Gadóék négy kérdést tettek fel Tarlósnak. Elsőként azt, hogy elérhetők-e nyilvánosan a parti gát tervei költségvetéssel megtámogatva, ami alapján a képviselők felelősen tudnak dönteni. Tarlós válaszában kifejtette, erre nincs is szükség, az eddig elkészült tanulmányok bőven elégendők. A szóban forgó tanulmányokról és biztonsági kérdésekről is faggatták a főpolgármestert, aki vagy nem válaszolt egyértelműen, vagy közölte, hogy „ezek nem olyan kérdések, amibe mindenféle filozófusok vagy szociológusok beleszólhatnak”, különben is ez „árvízvédelmi kérdés, ehhez nincs szükség urbanistákra, természetvédelmi szakemberekre.”

Zárásul közölte, hogy belefáradt már ebbe az egészbe, csak szakmai becsületből és politikai szükségszerűségből viszi véghez, de ha arra kerül a sor, hogy a képviselők a Nánási út - Királyok útja nyomvonal mellett döntenek, nem fogja megvétózni. A Greenpeace Magyarország ezért azt kéri mindenkitől, írjon levelet a képviselőknek, hogy induljon el a párbeszéd és hozzanak felelős döntést a kérdésben.

Greenpeace Magyarország

ÉLŐ! Most jöttünk ki Tarlós István főpolgármesteri irodájából, ahol a Római-partra tervezett gát ügyéről egyeztettünk. A Fővárosi Közgyűlés ugyanis már most szerdán szavazna a Római jövőjéről. Csakhogy a tervek máig nem nyilvánosak, az összehasonlító tanulmány alapján nem garantálható a lakók védelme, és nem született olyan megfelelően kidolgozott terv, mely egyaránt garantálná a lakók és a fák védelmét.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.