Szegény Tarlós belefáradt a római-parti mobilgát ügyébe

  • narancs.hu
  • 2017. április 4.

Lokál

A főpolgármester szerint a kérdés eldöntéséhez nincs szükség szociológusokra meg természetvédelmi szakemberekre.

Ellenzéki képviselők nyílt levélben kérték Tarlós Istvánt, hogy halassza el a szerdán esedékes fővárosi döntést a római-parti mobilgát ügyében, és várja meg a helyi népszavazás eredményét. Az Együtt, a Jobbik, az LMP, az MSZP és a Párbeszéd óbuda-békásmegyeri képviselői ugyanis március 13-án kezdeményeztek helyi népszavazást az ügyben, aminek hitelesítéséről a helyi választási bizottság még nem döntött. A kérdés így hangzik: „Egyetért-e Ön azzal, hogy Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat képviselő-testülete oly módon alkossa meg a kerület településképi rendeletét és építési szabályozását, hogy a Csillaghegyi-öblözet védelme kapcsán a Duna főmedre mentén csak a Nánási út és a Királyok útja nyomvonala mentén legyen építhető elsőrendű árvízvédelmi védmű?” A képviselők emlékeztették Tarlóst, hogy 2013-ban és 2016-ban is szorgalmazta a helyi népszavazás kiírását, várjon tehát a döntéssel addig, amíg a helyi lakosok is kinyilvánítják véleményüket.

A főpolgármester közben ma délelőtt a Greenpeace Magyarország kampányfelelősével, Gadó György Pállal, Bardóczi Sándorral, a Levegő Munkacsoport elnökségi tagjával és Kálló Évával, római-parti lakossal találkozott. Gadó elmondta, hogy majdnem három óráig tárgyaltak Tarlóssal, de azon kívül, hogy rájuk szánta az időt, sok pozitívumot nem tud elmondani a találkozóról. „Támadásnak fogta fel, hogy konkrét kérdésekre konkrét válaszokat szeretnénk kapni.” Gadóék négy kérdést tettek fel Tarlósnak. Elsőként azt, hogy elérhetők-e nyilvánosan a parti gát tervei költségvetéssel megtámogatva, ami alapján a képviselők felelősen tudnak dönteni. Tarlós válaszában kifejtette, erre nincs is szükség, az eddig elkészült tanulmányok bőven elégendők. A szóban forgó tanulmányokról és biztonsági kérdésekről is faggatták a főpolgármestert, aki vagy nem válaszolt egyértelműen, vagy közölte, hogy „ezek nem olyan kérdések, amibe mindenféle filozófusok vagy szociológusok beleszólhatnak”, különben is ez „árvízvédelmi kérdés, ehhez nincs szükség urbanistákra, természetvédelmi szakemberekre.”

Zárásul közölte, hogy belefáradt már ebbe az egészbe, csak szakmai becsületből és politikai szükségszerűségből viszi véghez, de ha arra kerül a sor, hogy a képviselők a Nánási út - Királyok útja nyomvonal mellett döntenek, nem fogja megvétózni. A Greenpeace Magyarország ezért azt kéri mindenkitől, írjon levelet a képviselőknek, hogy induljon el a párbeszéd és hozzanak felelős döntést a kérdésben.

Greenpeace Magyarország

ÉLŐ! Most jöttünk ki Tarlós István főpolgármesteri irodájából, ahol a Római-partra tervezett gát ügyéről egyeztettünk. A Fővárosi Közgyűlés ugyanis már most szerdán szavazna a Római jövőjéről. Csakhogy a tervek máig nem nyilvánosak, az összehasonlító tanulmány alapján nem garantálható a lakók védelme, és nem született olyan megfelelően kidolgozott terv, mely egyaránt garantálná a lakók és a fák védelmét.

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

Közös pont híján

Hosszú ideig az évszázad üzleteként hirdették a német fegyvergyártásra alapozó hazai védelmi ipari fejlesztéseket. Ám a pénz elfogyott, exporttal nem számolhatunk, ráadásul a Merz-kormány nem lesz olyan elnéző Orbán Viktor bomlasztó politikájával szemben, mint amilyen Angela Merkel volt.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.