Mindenki bekaphatja

  • Schilling Árpád
  • 2015. május 7.

Magyar termék

Hoppál Péter egy ostoba fajankó, aki semmiben sem különbözik elődeitől. Ő is pontosan úgy érzi, mint Szőcs Géza vagy L. Simon László, hogy egyrészt mindenhez ért, másrészt meg mindenki bekaphatja, ha egyszer ő a főnök, akkor kuss. Pedig Hoppál Péter nem is világhírű költő, mint Szőcs vagy L. Simon. Hoppál Péter egy tisztességes református karnagy. Mégse bír ellenállni a kísértésnek, hogy kéjesen keringőzzön a porcelánboltban.

Hoppál Péter politikai karrierje egyre meredekebben ível felfelé. Református lelkész főnökével, Balog Zoltánnal együtt szállanak a magyar kultúra romjai felett. Amihez hozzányúlnak, azonnal arannyá változik. Ha valakit okoskodónak, buta kis kekeckedőnek tartanak, annak az orrára koppintanak: látod, látod, megint úgy elbíztad magad.

Hát hogy lehet az, hogy Budapest legmenőbb kulturális intézményeit annyira se becsüli Hoppál tanár úr, hogy legalább a kurátorok által megítélt kis pénzt meghagyja nekik?

Ismeri valaki a Jurányit? 24 millióval támogatta volna a kuratórium, de ebből 5-öt elvett az Államtitkár úr. Az ország egyik legkomolyabb művészeti tehetséggondozó műhelyéről van szó, ahol tucatnyi társulat, sok száz elismert alkotóművész, több ezer innovatív néző fordul meg évente, és amelyet a semmiből hozott létre Kulcsár Viktória. Ebben az országban semmi értelme értelmesnek mutatkozni, mert úgyis felfal a szar.

Gratulálok dr. Hoppál Péternek, hogy meghozta bölcs döntéseit, és szívből kívánom, hogy gyorsan még magasabb pozícióba repüljön, hátha küldenek a helyére egy kevésbé kártékony pártkatonát.

 

(Lásd még korábbi cikkünket: Hoppál Péter jobban tudja, melyik színházat mennyivel kell támogatni – a szerk.)

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.