Schilling Árpád: Sex and drugs and money

  • Schilling Árpád
  • 2016.07.27 16:18

Magyar termék

Háborognak a közösségi oldalakon a Quimby rajongói, hogyan léphettek föl ünnepelt kedvenceik Tusványoson. Kiss Tibi és barátai azzal magyarázzák a helyzetet, hogy ők egy zenei rendezvényen léptek föl, és elhatárolódnak mindenféle politikától. Igaz, hogy pár órával korábban ugyanazon a rendezvényen biztosította támogatásáról Orbán Viktor Donald Trumpot, és annak a nyugatnak a haláláról értekezett megint, amelyiknek a támogatásából kifizeti politikai támogatóit, strómanjait etc. Kiss Tibi őszintén határolódik el, mert őt a politika valóban nem érdekli. Őt a pénz érdekli. Ahogy azt a másik, sokkal korrektebb rocker, a Nemzet Csótánya az Omega felcsúti fellépése kapcsán már kifejtette, azon kívül semmi más nem számít.  Ha Kiss Tibit, a vele egy színpadon fellépő Lovasit és a többi ismert rockzenészt kizárólag az erdélyi közönséggel való találkozás érdekelte volna, akkor elmehettek volna egy rakás másik erdélyi buliba, ahogy valószínűleg el is fognak menni. Mert ők odamennek, ahova hívják, és ahol kifizetik őket.

Kiss Tibor a koncerten

Kiss Tibor a koncerten

Fotó: MTI

Emlékszem, amikor 2011. március 15-én a Milla tüntetés szervezői arra panaszkodtak, hogy egyetlen ismert rockzenészt sem tudtak elhívni fellépőnek, mert a többségük a Várban zenélt az állami ünnepségen. Idén június 11-én, amikor a Tanítanék Mozgalom próbálkozott hasonlóval, a zenekarok menedzserei határozottan mondták le a fellépést, mondván: nem vesznek részt politikai eseményen. Hát igen, se a Milla, se a Tanítanék nem fizetett semmit.

Tusványossal semmi gáz. Az esemény évek óta abból él, hogy miniszterelnökünk ott jelent be egy éppen aktuális hülyeséget, amin aztán a liberális, baloldali, független, vagy fene tudja micsoda média rágódhat hetekig. Donald Trump, haldokló Nyugat, menekülteknek álcázott terroristák stb. Aljas, kínos ostobaságok. Pár napig felkapja a nemzetközi sajtó az aktuális, habonyi bonmot-t, amely kizárólag a magyar közvélemény hergelését hivatott biztosítani, a világon senki nem számol komolyan ezekkel a marhaságokkal. Ha a republikánusok maguk határolódnak el az elnökjelöltjüktől, ha a nyugat milliárdjaiból élünk, és ha éppen a német állam nem tekinti problémának, hogy több millió bevándorlójából akad néhány ámokfutó, akkor érthető, ha Orbán beszéde sokat nem ér.

Kérdésem az, ha az MSZP rendezvényére hívnák Kiss Tibiéket, akkor is elmennének? Vagy csak a kormányzó párt számít? A magyar rock and roll annyira menő, mint egy márványkoptatott farmer és annyira bátor, mint az ablak mögül vadul vicsorgó, jóltáplált pincsi. A Quimby Forradalom címmel jelentet meg egy számot, de a kormánypárt nyári szabadegyetemén haknizik. Ennél sokkal menőbb Mick Jagger, aki megtiltja Trumpnak, hogy a számaikat használja. Ja, hogy ezt Trump leszarja? Nem probléma, az igazi rock and roll szabad. A Quimby és társai nem.

Neked ajánljuk

A bizonytalanság tudománya

  • Fekete Émi

Betlen Anna a nemváltoztatás és transzmozgalom kritikusaként minősítette a nemi egyedfejlődésről, az interszexualitásról, valamint a nemi átalakító kezelések egyes egészségügyi kérdéseiről szóló írásaimat. Bírálata szerint „nagyrészt fikciókra, tisztázatlan, átgondolatlan állításokra” alapoztam tételeimet. 

Az örök másodikok

  • Nagy István

Hiába számít Wales legsikeresebb együttesének a Manic Street Preachers, a top pozíció eddig csak egyszer, a This Is My Truth Tell Me Yoursszal jött össze nekik a brit albumlistán, és annak is már 23 éve.

Ismétlő órák

  • Bacsadi Zsófia

1921. szeptember 27-én született Jancsó Miklós, a magyar mozgóképkultúra sokat vitatott főalakja. Legfőbb ideje, hogy utánanyúljunk, amíg nem távolodik túl messzire.

Kosztümben

  • TPP

A Füst Milán-regény adaptálásával régi álmát valósítja meg a hosszú kihagyás után a filmezéshez a fesztiváldíjakkal elhalmozott, Oscar-jelölt Testről és lélekről című filmmel visszatért, ekként nagyobb s drágább tervek megvalósítására jobb eséllyel pályázó Enyedi Ildikó.

Álljunk meg egy szóra!

  • Novák Piroska

Husz Ágnes keramikusművész 1994 óta él és dolgozik Japánban. A Tomeishi-projekt, egy nemzetközi színtérre tervezett utazó kiállítás tavaly debütált Tokióban. A budapesti helyszínre érve az anyag már olyan friss és helyspecifikus darabokkal is bővült, amelyek a nyáron készültek Kecskeméten, a Nemzetközi Kerámia Stúdióban.

Szörnyeink

  • Rádai Andrea

Ritkán fordul elő, hogy epikus mű színházi adaptációja nem hagy hiány­érzetet maga után. A Káli holtak ilyen, sőt a feldolgozás bizonyos értelemben meg is haladja az alapjául szolgáló regényt, de legalábbis megoldásokat kínál a szöveg vélt vagy valós problémáira.

„Két évig pihentem”

  • Csáki Judit

Lassan negyven éve a Katona társulatának tagja. Most leg­újabb bemutatója, a Káli holtak kapcsán kérdeztük a hosszú szériákról, a pihenésről és a színház szerepéről.

„Remélem, vicces”

Humor, irónia, szokatlanság keveredik az alakjában. Kaposváron végzett, tagja volt Bodó Viktor társulatának, majd szabad­úszóként számos – főleg független – produkcióban dolgozott, amelyek közül talán A halál kilovagolt Perzsiából volt a legki­emelkedőbb. Útkeresésről, stand-upról, és az egykori SZFE-ről is beszélgettünk.

„Mintha egy démon”

  • Szentgyörgyi Rita

A római székhelyű NoGravity Company alapítója egyedülálló összművészeti előadásokat hoz létre saját fejlesztésű színházi gépek és koreográfiai technikák segítségével. A társulat a megújult Budapesti Őszi Fesztiválra, a Dante halálának 700. évfordulójára tervezett Infernóval érkezik, hogy háromdimenziós koreográfiával, repülő táncosokkal és káprázatos jelmezekkel repítsenek el minket a barokk kor illúziószínházába.