A brit kulturális miniszter szerint a Netflixnek jeleznie kellene, hogy A Korona sorozat csupán fikció

  • narancs.hu
  • 2020. november 30.

Mikrofilm

A politikus aggódik, hogy egy nemzedéknyi néző, akik még nem éltek az eseményeknek idején, összetéveszthetik a fikciót a valósággal.

A brit kulturális miniszter szerint a Netflix streamingszolgáltató A Korona című sorozata készítőinek egyértelművé kellene tenniük, hogy a széria csupán fikció – írja a BBC hírportálja.

"Aggódom, hogy egy nemzedéknyi néző, akik még nem éltek az eseményeknek idején, összetéveszthetik a fikciót a valósággal" – mondta vasárnap Oliver Dowden a Daily Mail című konzervatív tömeglapnak adott interjújában.
Peter Morgan, a széria alkotója "a kreatív képzelőerő játékának" nevezte a produkciót, amelynek forgatókönyve "folyamatos ide-oda ugrálás" kutatómunka és drámaírás között.
Dowden a lapnak elmondta, hogy szándékában áll levélben is megírni a szériával kapcsolatos aggályait a Netflixnek. A streamingszolgáltató egyelőre nem szólalt meg az ügyben.
A brit királyi család életéről szóló sorozat negyedik évadát, amelyben Olivia Colman alakítja II. Erzsébet királynőt, már érték kritikák néhány esemény, különösen a walesi herceg és hercegnő esküvőjének ábrázolása miatt.
Dickie Arbiter, II. Erzsébet királynő volt sajtótitkára szerint a sorozat "a végletekig feszíti a művészi szabadság határait".
A jelentések szerint a széria negyedik évada 29 milliós nézettségnél tart.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.