Interjú

„A sikolya bennmaradt”

Ólafur Darri Ólafsson színész

Mikrofilm

Egyike a legnagyobb izlandi színészeknek, de Hollywood is számon tartja az elérhetőségeit. Most épp a NOS4A2 horrorsorozatban látható, de honfitársa, Baltasar Kormákur is előszeretettel foglalkoztatja. A széria amerikai forgatásán beszéltünk vele.

Magyar Narancs: A leghíresebb izlandi rendező, Baltasar Kormákur filmjének, a Dermesztő mélységnek jó részét hajótöröttként, a jeges óceánban töltötte. A NOS4A2 forgatása komfortosabban alakult?

Ólafur Darri Ólafsson: A Dermesztő mélység kemény meló volt. És hát tudja, hogy megy ez Izlandon: alig van kaszkadőr, dublőrről nem is beszélve. Amit a filmben lát, annak a nagy részét nekem kellett megcsinálni. De ha a feleségemet kérdezi, az ő szívéhez biztosan a hajótörött állna közelebb, mintsem ez a Bing nevű alak, akit a NOS4A2-ben játszom. Mondjuk úgy, Bing sötét oldala elég sötét. Egyszer eljátszottam Lennie-t az Egerek és emberekben, volt valami benne, ami Bingre emlékeztetett.

MN: Mondana valamit a saját sötét oldaláról is?

ÓDÓ: Úgy érti, nekem, Darrinak milyen a sötét oldalam? Gyerekként például édességet loptam a boltból. Felnőttként csak fogom a fejem, hogy mi a fenét csináltam. De szerencsés életem van: itt, az USA-ban születtem, Izlandon nőttem fel, elkerültek a háborúk, nem ismerem az éhezést. Ha visszanézek, egy biztonságos kis életet látok, apró kihágásokkal. Az ember igyekszik ezeket kijavítani magában.

MN: Sok édességet lopott?

ÓDÓ: A nővérem tanított meg rá. Meg fog ölni, ha megtudja, hogy elmondtam. Hatéves lehettem, ő tíz. Elvitt a boltba magával, és el­emeltünk néhány pálcikás fagyit. Az első alkalom közös akció volt, de utána természetesen visszamentem, gondoltam, megy ez majd egyedül is. Persze nyakon csíptek. A csodálatos az volt az egészben, hogy nem hívták fel a szüleimet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.