Az Eufória a Trónok harca nyomában a nézettségi versenyben

  • narancs.hu
  • 2022. március 3.

Mikrofilm

A Zendaya nevével fémjelzett tinidráma az HBO második legnézettebb műsora 2004 óta.

Három éve ért véget a Trónok harca, az elmúlt évek legsikeresebb sorozata – igaz, búcsúja nem volt túl szép. A csúnya befejezés ellenére azonban azóta is mindenki a Khaleesi és társainak utódját keresi: maga az HBO már egy rakás előzményműsort bejelentett, majd van, amit még a bemutató előtt elkaszált; míg az Amazon A Gyűrűk Urát támasztja fel.

Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ma már más szelek fújnak, és középkori fantasy-csaták helyett a tinédzserdráma és a drogoktól fűtött tiniszerelem hódít a nézők között. A pubertárskor nehézségei egy csomó műsorban előkerülnek a Szexoktatástól kezdve az X generációig. A legsikeresebb azonban kétségtelenül az Eufória, amelynek második felvonása most fejeződött be az HBO-n. A cég közleménye szerint ugyanis ez vált a csatorna második legnézettebb műsorává 2004 óta. Az első nyilvánvalóan a Trónok harca, azt azonban nem magyarázták, miért épp 2004 számít vízválasztónak.

Az Eufória évadzáróját az HBO-n és az HBO Maxon 6,6 millió néző követte, míg a második évad epizódjainak átlagnézettsége átlépte a 16 milliót. Ez még így is jelentősen elmaradt a Trónok harca 46 milliós számától, de ma, a megszámlálhatatlan streamingplatformok és csatornák korában azért kiemelkedőnek számít. Az pedig különösen jó eredmény, hogy a február 13-i Super Bowl idején vetített epizódja az évad legnézettebbje volt. Mint ismert, az amerikaifutball-döntő rendszeresen az egész év legkiemelkedőbb tévés programja. A sorozat emellett még egy elismeréssel dicsekedhet: 34 millió bejegyzésével az évtized legtöbbet twittelt műsorává vált.

A sorozat egy csapatnyi középiskolás életét mutatja be; olyan témákkal foglalkozik mint a szerelem, a drogok, az erőszak vagy a szexuális visszaélések. Főszereplője, Zendaya Disney-sorozatokkal kezdte karrierjét, majd énekesnőként is sikeressé vált, mielőtt filmsztár lett: feltűnt A legnagyobb showmanben, ő alakítja Pókember szerelmét a szuperhős legújabb kalandjaiban, de játszott a Dűnében és a Malcolm és Marie-ben is.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le a figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.