Az Eufória a Trónok harca nyomában a nézettségi versenyben

  • narancs.hu
  • 2022. március 3.

Mikrofilm

A Zendaya nevével fémjelzett tinidráma az HBO második legnézettebb műsora 2004 óta.

Három éve ért véget a Trónok harca, az elmúlt évek legsikeresebb sorozata – igaz, búcsúja nem volt túl szép. A csúnya befejezés ellenére azonban azóta is mindenki a Khaleesi és társainak utódját keresi: maga az HBO már egy rakás előzményműsort bejelentett, majd van, amit még a bemutató előtt elkaszált; míg az Amazon A Gyűrűk Urát támasztja fel.

Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ma már más szelek fújnak, és középkori fantasy-csaták helyett a tinédzserdráma és a drogoktól fűtött tiniszerelem hódít a nézők között. A pubertárskor nehézségei egy csomó műsorban előkerülnek a Szexoktatástól kezdve az X generációig. A legsikeresebb azonban kétségtelenül az Eufória, amelynek második felvonása most fejeződött be az HBO-n. A cég közleménye szerint ugyanis ez vált a csatorna második legnézettebb műsorává 2004 óta. Az első nyilvánvalóan a Trónok harca, azt azonban nem magyarázták, miért épp 2004 számít vízválasztónak.

Az Eufória évadzáróját az HBO-n és az HBO Maxon 6,6 millió néző követte, míg a második évad epizódjainak átlagnézettsége átlépte a 16 milliót. Ez még így is jelentősen elmaradt a Trónok harca 46 milliós számától, de ma, a megszámlálhatatlan streamingplatformok és csatornák korában azért kiemelkedőnek számít. Az pedig különösen jó eredmény, hogy a február 13-i Super Bowl idején vetített epizódja az évad legnézettebbje volt. Mint ismert, az amerikaifutball-döntő rendszeresen az egész év legkiemelkedőbb tévés programja. A sorozat emellett még egy elismeréssel dicsekedhet: 34 millió bejegyzésével az évtized legtöbbet twittelt műsorává vált.

A sorozat egy csapatnyi középiskolás életét mutatja be; olyan témákkal foglalkozik mint a szerelem, a drogok, az erőszak vagy a szexuális visszaélések. Főszereplője, Zendaya Disney-sorozatokkal kezdte karrierjét, majd énekesnőként is sikeressé vált, mielőtt filmsztár lett: feltűnt A legnagyobb showmanben, ő alakítja Pókember szerelmét a szuperhős legújabb kalandjaiban, de játszott a Dűnében és a Malcolm és Marie-ben is.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.