Az Eufória a Trónok harca nyomában a nézettségi versenyben

  • narancs.hu
  • 2022. március 3.

Mikrofilm

A Zendaya nevével fémjelzett tinidráma az HBO második legnézettebb műsora 2004 óta.

Három éve ért véget a Trónok harca, az elmúlt évek legsikeresebb sorozata – igaz, búcsúja nem volt túl szép. A csúnya befejezés ellenére azonban azóta is mindenki a Khaleesi és társainak utódját keresi: maga az HBO már egy rakás előzményműsort bejelentett, majd van, amit még a bemutató előtt elkaszált; míg az Amazon A Gyűrűk Urát támasztja fel.

Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ma már más szelek fújnak, és középkori fantasy-csaták helyett a tinédzserdráma és a drogoktól fűtött tiniszerelem hódít a nézők között. A pubertárskor nehézségei egy csomó műsorban előkerülnek a Szexoktatástól kezdve az X generációig. A legsikeresebb azonban kétségtelenül az Eufória, amelynek második felvonása most fejeződött be az HBO-n. A cég közleménye szerint ugyanis ez vált a csatorna második legnézettebb műsorává 2004 óta. Az első nyilvánvalóan a Trónok harca, azt azonban nem magyarázták, miért épp 2004 számít vízválasztónak.

Az Eufória évadzáróját az HBO-n és az HBO Maxon 6,6 millió néző követte, míg a második évad epizódjainak átlagnézettsége átlépte a 16 milliót. Ez még így is jelentősen elmaradt a Trónok harca 46 milliós számától, de ma, a megszámlálhatatlan streamingplatformok és csatornák korában azért kiemelkedőnek számít. Az pedig különösen jó eredmény, hogy a február 13-i Super Bowl idején vetített epizódja az évad legnézettebbje volt. Mint ismert, az amerikaifutball-döntő rendszeresen az egész év legkiemelkedőbb tévés programja. A sorozat emellett még egy elismeréssel dicsekedhet: 34 millió bejegyzésével az évtized legtöbbet twittelt műsorává vált.

A sorozat egy csapatnyi középiskolás életét mutatja be; olyan témákkal foglalkozik mint a szerelem, a drogok, az erőszak vagy a szexuális visszaélések. Főszereplője, Zendaya Disney-sorozatokkal kezdte karrierjét, majd énekesnőként is sikeressé vált, mielőtt filmsztár lett: feltűnt A legnagyobb showmanben, ő alakítja Pókember szerelmét a szuperhős legújabb kalandjaiban, de játszott a Dűnében és a Malcolm és Marie-ben is.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.