Az Eufória a Trónok harca nyomában a nézettségi versenyben

  • narancs.hu
  • 2022. március 3.

Mikrofilm

A Zendaya nevével fémjelzett tinidráma az HBO második legnézettebb műsora 2004 óta.

Három éve ért véget a Trónok harca, az elmúlt évek legsikeresebb sorozata – igaz, búcsúja nem volt túl szép. A csúnya befejezés ellenére azonban azóta is mindenki a Khaleesi és társainak utódját keresi: maga az HBO már egy rakás előzményműsort bejelentett, majd van, amit még a bemutató előtt elkaszált; míg az Amazon A Gyűrűk Urát támasztja fel.

Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ma már más szelek fújnak, és középkori fantasy-csaták helyett a tinédzserdráma és a drogoktól fűtött tiniszerelem hódít a nézők között. A pubertárskor nehézségei egy csomó műsorban előkerülnek a Szexoktatástól kezdve az X generációig. A legsikeresebb azonban kétségtelenül az Eufória, amelynek második felvonása most fejeződött be az HBO-n. A cég közleménye szerint ugyanis ez vált a csatorna második legnézettebb műsorává 2004 óta. Az első nyilvánvalóan a Trónok harca, azt azonban nem magyarázták, miért épp 2004 számít vízválasztónak.

Az Eufória évadzáróját az HBO-n és az HBO Maxon 6,6 millió néző követte, míg a második évad epizódjainak átlagnézettsége átlépte a 16 milliót. Ez még így is jelentősen elmaradt a Trónok harca 46 milliós számától, de ma, a megszámlálhatatlan streamingplatformok és csatornák korában azért kiemelkedőnek számít. Az pedig különösen jó eredmény, hogy a február 13-i Super Bowl idején vetített epizódja az évad legnézettebbje volt. Mint ismert, az amerikaifutball-döntő rendszeresen az egész év legkiemelkedőbb tévés programja. A sorozat emellett még egy elismeréssel dicsekedhet: 34 millió bejegyzésével az évtized legtöbbet twittelt műsorává vált.

A sorozat egy csapatnyi középiskolás életét mutatja be; olyan témákkal foglalkozik mint a szerelem, a drogok, az erőszak vagy a szexuális visszaélések. Főszereplője, Zendaya Disney-sorozatokkal kezdte karrierjét, majd énekesnőként is sikeressé vált, mielőtt filmsztár lett: feltűnt A legnagyobb showmanben, ő alakítja Pókember szerelmét a szuperhős legújabb kalandjaiban, de játszott a Dűnében és a Malcolm és Marie-ben is.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Holt lelkek társasága

  • - turcsányi -

A gengszterfilm halott, halottabb már nem is lehetne. De milyen is lehetne a gengszterfilm? Nyugdíjas? Persze, hogy halott.

Kaptunk vonalat

Napjainkban mindannyiunk zsebében ott lapul minimum egy okostelefonnak csúfolt szuperszámítógép, és távoli emléknek tűnik ama hőskor, amikor a mai szórakoztatóelektronikai csúcsmodelleknél úgymond butább, de valójában nagyon is okos és rafinált eszközök segítségével értük el egymást.

Bobby a zuhany alatt

Úgy kezdődik minden, mint egy Rejtő-regényben. Gortva Fülöp, akit délvidéki szülőföldjén „Fulop”-nek anyakönyveztek, és akit idegen földön mindenki (angol vagy francia kiejtéssel) Philippe-nek szólít, de magát leginkább a becenevén, Golyóként határozza meg, Pocok gúnynévvel illetett barátjával Miamiban – pontosabban az attól kissé északra fekvő Fort Lauderdale kikötőjében – felszáll a Fantastic Voyage luxushajóra.

„Ez a háború köde”

Egyre többen beszélnek Izrael gázai hadműveleteiről népirtásként, de a szó köznapi használata elfedi a nemzetközi jogi fogalom definíció szerinti tartalmát. A szakértő ráadásul úgy véli, ha csak erről folyik vita, szem elől tévesztjük azokat a háborús bűnöket és jogsértéseket, amelyek éppúgy a palesztin emberek szenvedéseit okozzák.

A szabadság levéltára

Harminc éve költözött Budapestre a Szabad Európa Rádió archívuma, s lett annak a hatalmas gyűjteménynek, a Blinken OSA Archivumnak az alapzata, amely leginkább a 20. század második felére, a hidegháborúra, a szocialista korszakra és annak utóéletére fókuszál.