A Google a Trónok harca íróit hozza ki arra a keresésre, hogy „rossz írók”

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 8.

Mikrofilm

Jó-jó, de ki lesz a következő Farkas?

Habár a Trónok harcát sugárzó HBO gyorsan előrukkolt egy gigasikerrel, hogy feledtetni igyekezzen a Trónok harca botrányos utolsó évadát, a stúdiók pedig máris a következő NAGY tévés eseményen törik a fejüket (az Amazon például reméli, hogy A gyűrűk ura sorozata lesz
az) a rajongók továbbra sem tudnak továbblépni.

Még le sem pörögtek az utolsó epizódok, mikor online petíciót indítottak, hogy

 

forgassák újra a záró évadot


– bár az ötlet nevetséges, az eddig összegyűlt több mint másfél millió aláírás már impozánsnak mondható. Csak úgy, mint a fanok egy másik akciója, amiről az AV club adott hírt: egy Redditen indult kezdeményezésnek sikerült elérnie, hogy a „rosszírók” (angolul ’bad writers’) kifejezésre rákeresve a sorozat kétkészítőjének, David Benioffnak és D. B. Weissnak a képét dobja ki a Google.

Bárcsak minden internetes kezdeményezés ilyen sikerrel járna – akkor talán végre láthatnánk, hogyan domborít Danny DeVito Farkas szerepében.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.