Rövidfilm

Blue Danube Filmfesztivál

Végtelen pillanatok Eflatun Serbay Çelebi: Jam Tomorrow

  • SzSz
  • 2020. december 2.

Mikrofilm

Ebben az animációs rövidfilmben nincsenek emberi arcok, a mű mégis pont a szerfelett emberi voltával vonja magára a figyelmet. Hétköznapi, két állapot közti helyzetek elevenednek meg: megnyomjam-e a csengőt; elküldjem-e az üzenetet; meg merjem-e fogni a kezét?

Tipikusan azok a pillanatok, amelyeket ott és akkor végtelennek érzünk; nemcsak az fut át a fejünkön már előre, hogyan jutottunk idáig, de jellemzően a másodperc töredéke alatt legyártunk egy rakás forgatókönyvet is, hogy mi történik, ha átlépünk a saját magunk emelte mentális falon. A természet pedig már csak úgy huzalozott bennünket, hogy általában a lehető legrosszabb következmény kövesedik meg fejünkben, tovább nyújtva így is maratoni hosszúságúnak tűnő bénultságunkat, vagy ami még rosszabb, elvéve a kedvünket, hogy megtegyük azt, amit meg kell tennünk.

Jam_Tomorrow_top_story_lead.jpg

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.