Film

Creed II

  • - kg -
  • 2019. február 17.

Mikrofilm

Addig még várni kell egy kicsit, míg Dolph Lundgren másik klasszikus, nyolcvanas évekbeli figurája, He-Man is feltámad, de a nemzetközi helyzetet elnézve már nagyon érik egy új Masters of the Universe-feldolgozás. Míg a kortárs kritikák nem láttak túl a felszíni primitívségen, az utókor igazat adott a sokoldalú svédnek, amiért He-Mant műanyag bábuként ábrázolta, hiszen valóban ez volt a figura eredete. A tüzesen üres tekintet ekkorra már kipróbált fegyvere volt az előadóművésznek, hiszen mögötte volt Ivan Drago, a Rocky IV. szovjet vasökle, Apollo Creed agyon­­ütője – ha Rockyt is lenyomja, még ma is áll a Szovjetunió.
A soha véget nem érő Rocky-szériától szép húzás volt, amikor Stallone, közel a 70-hez inkább Apollo fiát küldte ringbe – sikerült is egy tisztességes bokszfilmet összehozni, ami persze egy fabatkát sem ért volna Rocky téblábolása nélkül. Az ifjabb Creed elől másodszorra már nem is csak ő lopja el a show-t, hanem a naftalinból előhúzott öreg Drago is, aki az elmúlt évtizedeket számkivetettségben és az ifjabb Drago edzéstervének (sok-sok futás Ukrajna kies utcáin) kidolgozásával töltötte. Többen látni vélték, hogy közben tudományos munkát is végzett, a hollywoodi filmek oroszábrázolásából (végkövetkeztetés: javíthatatlanul béna) írta a disszertációját. Az új Creed-film egyetlen kuriózuma, hogy írtak egy kis megérdemelt szomorúságot a szarkalábas számkivetettnek. Shakespeare talán tudott volna még finomítani az arcélen, de így is popkulturális pluszpont jár minden alkalomért, amikor Dolph ábrázatán érzelmeket láthatunk kifejlődni.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.