Film

Két lépés távolság

  • Szabó Ádám
  • 2019. június 9.

Mikrofilm

Azt ismerik, amikor a sors összehozza a lázadó rosszfiút, az irányításmániás jó kislányt és annak meleg barátját? Ha nem, akkor minden bizonyára az elmúlt húsz év minden tinirománca kimaradt – ebben az esetben a Két lépés távolság akár még meglepetéseket is tartogathat. Mindenki más nyugodtan lapozhat, nincs itt semmi látnivaló. Justin Baldoni filmje ugyanis gátlástalanul nyúlja le a közelmúlt legelcsépeltebb fordulatait és figuráit.

A sztori két cisztás fibrózisban szenvedő fiatalról szól, akiknek betegségük miatt mindig tartaniuk kell egymástól a két lépés távolságot, mert ha nem, baktériumaik megölhetik a másikat. Stella emellett kényszeres rendmániás, Will pedig állandó rosszfiúmosolykórban szenved, és persze köp a szabályokra is, ezzel pedig az őrületbe kergeti a lányt. Végül mégis egymásba szeretnek, és keresztül-kasul romantikázzák a börtönükké vált kórházat, mely hazai szemmel igazi mesebeli hely: a nővérek olyanok, mint a pótanyukák, mindenkinek külön lakosztály jut, és ha a film végi nagy gesztus úgy kívánja, akár az egész udvar feldíszíthető lampionokkal. Hiába azonban a körítés, a szereplők valahogy csak nem kelnek életre: a párbeszédek olyanok, mintha Messenger-üzenetben rögtönözték volna őket, a fordulatok pedig nemcsak tökéletesen kiszámíthatóak, de messziről bűzlenek a hatásvadászattól. Egy percig sem kétséges, főhőseink közül ki a tehetségesebb színész, de a Stella karakterével és a szkripttel is magányos harcot vívó Haley Lu Richardson is csak ideig-óráig képes színt vinni a vászonra.

Forgalmazza a UIP–Duna Film

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.