Film

Csillagok határán

  • 2019. július 13.

Mikrofilm

Megyen az űrhajó a Naprendszerből kifele. Fedélzetén halálos vagy életfogytig tartó ítéletüket halálos vagy életfogytig tartó űrutazásra váltó bűnözőkkel, akik egy relatíve közeli fekete lyuk felé tartanak, hogy abból valami végtelenül tudományos módon energiát szivornyázzanak az emberiségnek, másfelől gyerekcsinálással kísérleteznek, szigorúan inszeminatív alapon, mellőzve minden férfi-nő kontaktust, onanizálásra, tégelyekre és fecskendőkre alapozva a homo sapiens fennmaradását.

Megyen az egykor sokra hivatottnak gondolt Claire Denis a komolyan vehető filmrendezők köréből kifele. Széteső, fellengzős, kínosan hosszú, falmelléki bölcselkedésekkel terhelt történeteinek ezen újabb darabja egyszerűen érthetetlen. Úgy a primer cselekmény szintjén, mint gondolatilag (tág teret nyitván a belemagyarázásra persze). Ami mégis érthető, az vagy ordas közhely, vagy nevetséges marhaság, mint a nyitójelenetben az űrhajót kívülről szerelő főhős kezéből leeső csavarhúzó. A látványnál nagyobb baj a kényszerből lett asztronauták közti emberi viszonyok illogikus volta, az interakciók életidegensége és a hozzájuk mellékelt, részben áltudományos, részben laposan pszichologizáló kommentár. De legnagyobb baj a teljes aránytévesztés. Annak a jelenetnek megfejtését pedig nem kritikus, inkább pszichológus tudná szolgáltatni, amelyben az űrhajót uraló doktornő egy fémcsővel létesít orgazmikus kapcsolatot a nőgyógyászati vizsgálószékben, teljes 3 percen át részletezve a csúcsra jutás pornófilmesen túljátszott fázisait. Juliette Binoche pályafutásának mélypontja ez.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.