Film

Csillagok határán

  • 2019. július 13.

Mikrofilm

Megyen az űrhajó a Naprendszerből kifele. Fedélzetén halálos vagy életfogytig tartó ítéletüket halálos vagy életfogytig tartó űrutazásra váltó bűnözőkkel, akik egy relatíve közeli fekete lyuk felé tartanak, hogy abból valami végtelenül tudományos módon energiát szivornyázzanak az emberiségnek, másfelől gyerekcsinálással kísérleteznek, szigorúan inszeminatív alapon, mellőzve minden férfi-nő kontaktust, onanizálásra, tégelyekre és fecskendőkre alapozva a homo sapiens fennmaradását.

Megyen az egykor sokra hivatottnak gondolt Claire Denis a komolyan vehető filmrendezők köréből kifele. Széteső, fellengzős, kínosan hosszú, falmelléki bölcselkedésekkel terhelt történeteinek ezen újabb darabja egyszerűen érthetetlen. Úgy a primer cselekmény szintjén, mint gondolatilag (tág teret nyitván a belemagyarázásra persze). Ami mégis érthető, az vagy ordas közhely, vagy nevetséges marhaság, mint a nyitójelenetben az űrhajót kívülről szerelő főhős kezéből leeső csavarhúzó. A látványnál nagyobb baj a kényszerből lett asztronauták közti emberi viszonyok illogikus volta, az interakciók életidegensége és a hozzájuk mellékelt, részben áltudományos, részben laposan pszichologizáló kommentár. De legnagyobb baj a teljes aránytévesztés. Annak a jelenetnek megfejtését pedig nem kritikus, inkább pszichológus tudná szolgáltatni, amelyben az űrhajót uraló doktornő egy fémcsővel létesít orgazmikus kapcsolatot a nőgyógyászati vizsgálószékben, teljes 3 percen át részletezve a csúcsra jutás pornófilmesen túljátszott fázisait. Juliette Binoche pályafutásának mélypontja ez.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.