Egy színésznő nem akart egyedül maradni férfi színésztársával – erre beperelték

  • narancs.hu
  • 2023. november 7.

Mikrofilm

Az Oscar-díjra jelölt Abigail Breslin a vádak szerint hátráltatta a produkciót.

A #meetoo korában a legnagyobb sztároknak is egyre kevésbé fér bele, hogy a forgatáson bunkón vagy illetlenül viselkedjenek – hát még hogy kétes megjegyzéseket tegyenek kollégájukra vagy zaklassanakj másokat. Az Amadeus Oscar-díjas színészét, F. Murray Abramet nem illő viselkedése miatt rúgták ki egy sorozatból, de Bill Murray is kényszerült már magyarázkodni hasonló miatt, a veterán komikusnak, Jeff Garlinnak pedig szexuális viccekért kellett távoznia A Goldberg-családból, ahol ő alakította a főszereplő édesapját. Az egyik legnépszerűbb talkshow házigazdája, Ellen DeGeneres hírneve azért szenvedett csorbát, mert a képernyőnek mutatott arcával szemben a színfalak mögött kifejezetten bunkón viselkedett.

Mindezek ellenére úgy néz ki, még mindig van példa arra, hogy egy színésznő azért kerül gondba, mert szót emel valaki illetlen viselkedése ellen. Abigail Breslint most azért perelte be a Dream Team Studios és a WM Holdings, mert a Classified című thriller forgatásakor nem akart egyedül maradni a díszletben színésztársával, Aaron Eckharttal, aki szerinte agresszíven viselkedett.

A periratok szerint a cég azzal vádolja a színésznőt, hogy akadályozta a munkát: a produkciónak Breslin vádja miatt szinte teljesen le kellett állnia, ugyanis azt állította, veszélyben érzi magát, ezért több jelenetben nem volt hajlandó Eckharttal együtt lenni.

A cég szintén nehezményezte, hogy a vádak miatt Breslinnek drága szállásokat kellett foglalni, hogy így tartsák távol Eckharttól. Egy helyszínen dolgozó producer szerint viszont semmilyen bizonyítékot nem találtak, ami alátámasztaná Breslin állításait, amit nemes egyszerűséggel „vad, hisztérikus képzelgésnek” bélyegzett. Azt nem tudni, a színésznő felhívta-e Eckhart figyelmét is arra, hogy kényelmetlenül érzi magát miatta, az azonban biztos, hogy levelet írt a Színészek Céhének, hogy tájékoztassa a szervezetet.

Breslin nem volt hajlandó megállapodást aláírni a produkcióval, így a producerek nem jutottak hozzá a máltai forgatás után járó 80 ezer dolláros adójóváíráshoz sem. Ezt az összeget pedig most a színésznőn akarják behajtani.

A most 27 éves Abigail Breslin 10 évesen, a 2006-os A család kicsi kincse című komédiával robbant be a filmvilágba, amelyért Oscarra is jelölték. Azóta szinte nincs is olyan év, hogy ne szerepelne valamiben. Legismertebb filmjei a Zombieland-sorozat, a Mindnenképpen talán című romkom, a Nim szigete című fantasy, valamint a Stillwater – A lányom védelmében. Eckharttal korábban is dolgozott már együtt a 2007-es Ízlések és pofonok című komédiában. Aaron Eckhart szintén nem számít ismeretlen arcnak, ő alakította Harvey Dentet A sötét lovagban, blockbusterek mellett pedig olyan elismert független mozikban is játszott, mint a Köszönjük, hogy rágyújtott! vagy az Erin Brockovich: Zűrös természet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.