Egyedi marketingtrükkel csábítja moziba a nézőket az új horror-szenzáció

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 5.

Mikrofilm

Amerikában minden 14-én született néző ingyen jegyet kap – legyen szó akármelyik hónapról.

Az idei év egyik nagy sikersztorija a Longlegs: A rém című pszichológiai horror. Oz Perkins filmje (ő a Psycho-főszereplő Anthony Perkins fia) egy FBI-ügynökről szól, akinek egy rakás okkult rejtélyt kell megoldania, hogy elkapjon egy sorozatgyilkost.

A filmet máris úgy emlegetik, mint az elmúlt évtizedek egyik legjobb Nicolas Cage-alakítását; aki nemcsak a nézőket, de még szereplőtársát, Maika Monroe-t is halálra rémítette a forgatáson. Maga Cage úgy fogalmazott, egyfajta gyógyulási folyamat volt számára a pszichopata bőrébe bújnia, a szerepen keresztül dolgozta fel ugyanis az édesanyjával kapcsolatos emlékeit. Azt azonban előre kijelentette, hogy A vámpír csókja és a Reinfeld után ez volt az utolsó alkalom, amikor sorozatgyilkost alakított.

A filmet a tengerentúlon forgalmazó Neon egyedi marketingtrükkel készült a bemutatóra: ingyen jegyet ajánlottak fel mindenkinek, aki bármelyik hónap 14-én született. Mindez elég talányosan hangzik, de ígéretük szerint a film megtekintése után értelmet nyer, miért is szimbolikus ez a dátum.

Az augusztus 4-ig élő promócióhoz nem kellett mást tenni, mint egy meghatározott jegyértékesítő rendszerén keresztül jegyet vásárolni, a születési dátum igazolása után pedig a jelentkezők már meg is kapták a speciális promóciós kódot.

Emellett tanítani való marketingkampányt készítettek a filmnek: szép lassan adagolták róla az információkat, képeket és előzeteseket, online és print hirdetésekben tettek közzé rejtélyeket, melyeket a rajongók az ügynökökhöz hasonlóan megoldhattak vagy feltörhettek. Los Angelesben kitettek egy óriásplakátot, melyen csak egy telefonszám volt látható; aki azt felhívta, egy üzenetet hallgathatott meg Nicolas Cage-től, azaz a főszereplő sorozatgyilkostól. Két nap alatt több mint 250 ezerszer tárcsázták a számot.

Persze az ilyen akciók önmagában még kevesek lettek volna, de a remek kritikáknak és a szájhagyománynak köszönhetően a film kiemelkedő eredményt ért el: világszinten 79 millió dollár értékben váltottak rá jegyet, miközben a büdzséje alig 10 millió dollár volt. Ezzel máris a Neon második legsikeresebb filmjévé vált az Oscar-győztes Élősködők után – Amerikában azonban még azt is felülmúlta.

A film jelenleg 66 millió dollár bevételnél jár a tengerentúlon, amivel az elmúlt évtized legsikeresebb független horrorfilmje is lett. Ehhez a Beszélj hozzám! 48 millió dolláros eredményét kellett lenyomnia, világszinten azonban még mindig utóbbi vezet 92,1 milliós eredményével. Az elmúlt évtizedben mindössze 15 indie (azaz nagy stúdiótól független) film tudott 20 millió dolláros eredmény felett nyitni a moziban, a Neon pedig valódi szakértőjévé vált annak, hogyan lehet az ilyen filmeket sikerre vinni. Eddig a legjobb nyitányt produkáló filmjük a Szeplőtlen című Sidney Sweeney-horror volt. Annak az esetében szintén egyedi akciót hirdettek: egyetlen napig az ördögi 6,66 dolláros áron lehetett rá jegyet venni.

Itthon a filmet forgalmazó ADS Service Kft. nem hirdetett hasonló akciót, de a Longlegs – A rém augusztus 1-től itthon is megnézhető a mozikban.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.