Egyedi marketingtrükkel csábítja moziba a nézőket az új horror-szenzáció

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 5.

Mikrofilm

Amerikában minden 14-én született néző ingyen jegyet kap – legyen szó akármelyik hónapról.

Az idei év egyik nagy sikersztorija a Longlegs: A rém című pszichológiai horror. Oz Perkins filmje (ő a Psycho-főszereplő Anthony Perkins fia) egy FBI-ügynökről szól, akinek egy rakás okkult rejtélyt kell megoldania, hogy elkapjon egy sorozatgyilkost.

A filmet máris úgy emlegetik, mint az elmúlt évtizedek egyik legjobb Nicolas Cage-alakítását; aki nemcsak a nézőket, de még szereplőtársát, Maika Monroe-t is halálra rémítette a forgatáson. Maga Cage úgy fogalmazott, egyfajta gyógyulási folyamat volt számára a pszichopata bőrébe bújnia, a szerepen keresztül dolgozta fel ugyanis az édesanyjával kapcsolatos emlékeit. Azt azonban előre kijelentette, hogy A vámpír csókja és a Reinfeld után ez volt az utolsó alkalom, amikor sorozatgyilkost alakított.

A filmet a tengerentúlon forgalmazó Neon egyedi marketingtrükkel készült a bemutatóra: ingyen jegyet ajánlottak fel mindenkinek, aki bármelyik hónap 14-én született. Mindez elég talányosan hangzik, de ígéretük szerint a film megtekintése után értelmet nyer, miért is szimbolikus ez a dátum.

Az augusztus 4-ig élő promócióhoz nem kellett mást tenni, mint egy meghatározott jegyértékesítő rendszerén keresztül jegyet vásárolni, a születési dátum igazolása után pedig a jelentkezők már meg is kapták a speciális promóciós kódot.

Emellett tanítani való marketingkampányt készítettek a filmnek: szép lassan adagolták róla az információkat, képeket és előzeteseket, online és print hirdetésekben tettek közzé rejtélyeket, melyeket a rajongók az ügynökökhöz hasonlóan megoldhattak vagy feltörhettek. Los Angelesben kitettek egy óriásplakátot, melyen csak egy telefonszám volt látható; aki azt felhívta, egy üzenetet hallgathatott meg Nicolas Cage-től, azaz a főszereplő sorozatgyilkostól. Két nap alatt több mint 250 ezerszer tárcsázták a számot.

Persze az ilyen akciók önmagában még kevesek lettek volna, de a remek kritikáknak és a szájhagyománynak köszönhetően a film kiemelkedő eredményt ért el: világszinten 79 millió dollár értékben váltottak rá jegyet, miközben a büdzséje alig 10 millió dollár volt. Ezzel máris a Neon második legsikeresebb filmjévé vált az Oscar-győztes Élősködők után – Amerikában azonban még azt is felülmúlta.

A film jelenleg 66 millió dollár bevételnél jár a tengerentúlon, amivel az elmúlt évtized legsikeresebb független horrorfilmje is lett. Ehhez a Beszélj hozzám! 48 millió dolláros eredményét kellett lenyomnia, világszinten azonban még mindig utóbbi vezet 92,1 milliós eredményével. Az elmúlt évtizedben mindössze 15 indie (azaz nagy stúdiótól független) film tudott 20 millió dolláros eredmény felett nyitni a moziban, a Neon pedig valódi szakértőjévé vált annak, hogyan lehet az ilyen filmeket sikerre vinni. Eddig a legjobb nyitányt produkáló filmjük a Szeplőtlen című Sidney Sweeney-horror volt. Annak az esetében szintén egyedi akciót hirdettek: egyetlen napig az ördögi 6,66 dolláros áron lehetett rá jegyet venni.

Itthon a filmet forgalmazó ADS Service Kft. nem hirdetett hasonló akciót, de a Longlegs – A rém augusztus 1-től itthon is megnézhető a mozikban.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány abbahagyta

Arra, hogy miért, és hogy miért pont most hagyta abba, lehet racionális magyarázatot találni a külső szemlélőnek is, azzal együtt, hogy e személyes döntés valódi okairól biztosat egyetlen ember tudhat; esetleg kettő. A DK (is) csúnyán megbukott a tavaly júniusi EP-választáson, és bejött a képbe Magyar Péter és a Tisza; és a vak is látta, hogy ha van jövő az ellenzéki oldalon, az a Tiszáé. Ha valaki, akkor a Tisza kanyarítja be az addig ilyen-olyan ellenzéki pártokkal rokonszenvező és mérsékelt lelkesedéssel, de rájuk szavazó polgárokat.

Lengyel Tamás: A hallgatás igen­is politizálás!

Elegem van abból, hogyha elhangzik egy meredek kijelentés, amelytől, úgy érzem, kötelességem elhatárolódni, vagy legalábbis muszáj reagálnom, akkor felcímkéznek, hogy én politizálok – míg aki csak hallgat, az nem politizál – mondja interjúnkban a színész, aki azt is elárulta, hogy melyik politikusra hajaz leginkább a kormánypárti álinfluenszere.