Egyedi marketingtrükkel csábítja moziba a nézőket az új horror-szenzáció

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 5.

Mikrofilm

Amerikában minden 14-én született néző ingyen jegyet kap – legyen szó akármelyik hónapról.

Az idei év egyik nagy sikersztorija a Longlegs: A rém című pszichológiai horror. Oz Perkins filmje (ő a Psycho-főszereplő Anthony Perkins fia) egy FBI-ügynökről szól, akinek egy rakás okkult rejtélyt kell megoldania, hogy elkapjon egy sorozatgyilkost.

A filmet máris úgy emlegetik, mint az elmúlt évtizedek egyik legjobb Nicolas Cage-alakítását; aki nemcsak a nézőket, de még szereplőtársát, Maika Monroe-t is halálra rémítette a forgatáson. Maga Cage úgy fogalmazott, egyfajta gyógyulási folyamat volt számára a pszichopata bőrébe bújnia, a szerepen keresztül dolgozta fel ugyanis az édesanyjával kapcsolatos emlékeit. Azt azonban előre kijelentette, hogy A vámpír csókja és a Reinfeld után ez volt az utolsó alkalom, amikor sorozatgyilkost alakított.

A filmet a tengerentúlon forgalmazó Neon egyedi marketingtrükkel készült a bemutatóra: ingyen jegyet ajánlottak fel mindenkinek, aki bármelyik hónap 14-én született. Mindez elég talányosan hangzik, de ígéretük szerint a film megtekintése után értelmet nyer, miért is szimbolikus ez a dátum.

Az augusztus 4-ig élő promócióhoz nem kellett mást tenni, mint egy meghatározott jegyértékesítő rendszerén keresztül jegyet vásárolni, a születési dátum igazolása után pedig a jelentkezők már meg is kapták a speciális promóciós kódot.

Emellett tanítani való marketingkampányt készítettek a filmnek: szép lassan adagolták róla az információkat, képeket és előzeteseket, online és print hirdetésekben tettek közzé rejtélyeket, melyeket a rajongók az ügynökökhöz hasonlóan megoldhattak vagy feltörhettek. Los Angelesben kitettek egy óriásplakátot, melyen csak egy telefonszám volt látható; aki azt felhívta, egy üzenetet hallgathatott meg Nicolas Cage-től, azaz a főszereplő sorozatgyilkostól. Két nap alatt több mint 250 ezerszer tárcsázták a számot.

Persze az ilyen akciók önmagában még kevesek lettek volna, de a remek kritikáknak és a szájhagyománynak köszönhetően a film kiemelkedő eredményt ért el: világszinten 79 millió dollár értékben váltottak rá jegyet, miközben a büdzséje alig 10 millió dollár volt. Ezzel máris a Neon második legsikeresebb filmjévé vált az Oscar-győztes Élősködők után – Amerikában azonban még azt is felülmúlta.

A film jelenleg 66 millió dollár bevételnél jár a tengerentúlon, amivel az elmúlt évtized legsikeresebb független horrorfilmje is lett. Ehhez a Beszélj hozzám! 48 millió dolláros eredményét kellett lenyomnia, világszinten azonban még mindig utóbbi vezet 92,1 milliós eredményével. Az elmúlt évtizedben mindössze 15 indie (azaz nagy stúdiótól független) film tudott 20 millió dolláros eredmény felett nyitni a moziban, a Neon pedig valódi szakértőjévé vált annak, hogyan lehet az ilyen filmeket sikerre vinni. Eddig a legjobb nyitányt produkáló filmjük a Szeplőtlen című Sidney Sweeney-horror volt. Annak az esetében szintén egyedi akciót hirdettek: egyetlen napig az ördögi 6,66 dolláros áron lehetett rá jegyet venni.

Itthon a filmet forgalmazó ADS Service Kft. nem hirdetett hasonló akciót, de a Longlegs – A rém augusztus 1-től itthon is megnézhető a mozikban.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk