Egyedi marketingtrükkel csábítja moziba a nézőket az új horror-szenzáció

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 5.

Mikrofilm

Amerikában minden 14-én született néző ingyen jegyet kap – legyen szó akármelyik hónapról.

Az idei év egyik nagy sikersztorija a Longlegs: A rém című pszichológiai horror. Oz Perkins filmje (ő a Psycho-főszereplő Anthony Perkins fia) egy FBI-ügynökről szól, akinek egy rakás okkult rejtélyt kell megoldania, hogy elkapjon egy sorozatgyilkost.

A filmet máris úgy emlegetik, mint az elmúlt évtizedek egyik legjobb Nicolas Cage-alakítását; aki nemcsak a nézőket, de még szereplőtársát, Maika Monroe-t is halálra rémítette a forgatáson. Maga Cage úgy fogalmazott, egyfajta gyógyulási folyamat volt számára a pszichopata bőrébe bújnia, a szerepen keresztül dolgozta fel ugyanis az édesanyjával kapcsolatos emlékeit. Azt azonban előre kijelentette, hogy A vámpír csókja és a Reinfeld után ez volt az utolsó alkalom, amikor sorozatgyilkost alakított.

A filmet a tengerentúlon forgalmazó Neon egyedi marketingtrükkel készült a bemutatóra: ingyen jegyet ajánlottak fel mindenkinek, aki bármelyik hónap 14-én született. Mindez elég talányosan hangzik, de ígéretük szerint a film megtekintése után értelmet nyer, miért is szimbolikus ez a dátum.

Az augusztus 4-ig élő promócióhoz nem kellett mást tenni, mint egy meghatározott jegyértékesítő rendszerén keresztül jegyet vásárolni, a születési dátum igazolása után pedig a jelentkezők már meg is kapták a speciális promóciós kódot.

Emellett tanítani való marketingkampányt készítettek a filmnek: szép lassan adagolták róla az információkat, képeket és előzeteseket, online és print hirdetésekben tettek közzé rejtélyeket, melyeket a rajongók az ügynökökhöz hasonlóan megoldhattak vagy feltörhettek. Los Angelesben kitettek egy óriásplakátot, melyen csak egy telefonszám volt látható; aki azt felhívta, egy üzenetet hallgathatott meg Nicolas Cage-től, azaz a főszereplő sorozatgyilkostól. Két nap alatt több mint 250 ezerszer tárcsázták a számot.

Persze az ilyen akciók önmagában még kevesek lettek volna, de a remek kritikáknak és a szájhagyománynak köszönhetően a film kiemelkedő eredményt ért el: világszinten 79 millió dollár értékben váltottak rá jegyet, miközben a büdzséje alig 10 millió dollár volt. Ezzel máris a Neon második legsikeresebb filmjévé vált az Oscar-győztes Élősködők után – Amerikában azonban még azt is felülmúlta.

A film jelenleg 66 millió dollár bevételnél jár a tengerentúlon, amivel az elmúlt évtized legsikeresebb független horrorfilmje is lett. Ehhez a Beszélj hozzám! 48 millió dolláros eredményét kellett lenyomnia, világszinten azonban még mindig utóbbi vezet 92,1 milliós eredményével. Az elmúlt évtizedben mindössze 15 indie (azaz nagy stúdiótól független) film tudott 20 millió dolláros eredmény felett nyitni a moziban, a Neon pedig valódi szakértőjévé vált annak, hogyan lehet az ilyen filmeket sikerre vinni. Eddig a legjobb nyitányt produkáló filmjük a Szeplőtlen című Sidney Sweeney-horror volt. Annak az esetében szintén egyedi akciót hirdettek: egyetlen napig az ördögi 6,66 dolláros áron lehetett rá jegyet venni.

Itthon a filmet forgalmazó ADS Service Kft. nem hirdetett hasonló akciót, de a Longlegs – A rém augusztus 1-től itthon is megnézhető a mozikban.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.