Egyedi marketingtrükkel csábítja moziba a nézőket az új horror-szenzáció

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 5.

Mikrofilm

Amerikában minden 14-én született néző ingyen jegyet kap – legyen szó akármelyik hónapról.

Az idei év egyik nagy sikersztorija a Longlegs: A rém című pszichológiai horror. Oz Perkins filmje (ő a Psycho-főszereplő Anthony Perkins fia) egy FBI-ügynökről szól, akinek egy rakás okkult rejtélyt kell megoldania, hogy elkapjon egy sorozatgyilkost.

A filmet máris úgy emlegetik, mint az elmúlt évtizedek egyik legjobb Nicolas Cage-alakítását; aki nemcsak a nézőket, de még szereplőtársát, Maika Monroe-t is halálra rémítette a forgatáson. Maga Cage úgy fogalmazott, egyfajta gyógyulási folyamat volt számára a pszichopata bőrébe bújnia, a szerepen keresztül dolgozta fel ugyanis az édesanyjával kapcsolatos emlékeit. Azt azonban előre kijelentette, hogy A vámpír csókja és a Reinfeld után ez volt az utolsó alkalom, amikor sorozatgyilkost alakított.

A filmet a tengerentúlon forgalmazó Neon egyedi marketingtrükkel készült a bemutatóra: ingyen jegyet ajánlottak fel mindenkinek, aki bármelyik hónap 14-én született. Mindez elég talányosan hangzik, de ígéretük szerint a film megtekintése után értelmet nyer, miért is szimbolikus ez a dátum.

Az augusztus 4-ig élő promócióhoz nem kellett mást tenni, mint egy meghatározott jegyértékesítő rendszerén keresztül jegyet vásárolni, a születési dátum igazolása után pedig a jelentkezők már meg is kapták a speciális promóciós kódot.

Emellett tanítani való marketingkampányt készítettek a filmnek: szép lassan adagolták róla az információkat, képeket és előzeteseket, online és print hirdetésekben tettek közzé rejtélyeket, melyeket a rajongók az ügynökökhöz hasonlóan megoldhattak vagy feltörhettek. Los Angelesben kitettek egy óriásplakátot, melyen csak egy telefonszám volt látható; aki azt felhívta, egy üzenetet hallgathatott meg Nicolas Cage-től, azaz a főszereplő sorozatgyilkostól. Két nap alatt több mint 250 ezerszer tárcsázták a számot.

Persze az ilyen akciók önmagában még kevesek lettek volna, de a remek kritikáknak és a szájhagyománynak köszönhetően a film kiemelkedő eredményt ért el: világszinten 79 millió dollár értékben váltottak rá jegyet, miközben a büdzséje alig 10 millió dollár volt. Ezzel máris a Neon második legsikeresebb filmjévé vált az Oscar-győztes Élősködők után – Amerikában azonban még azt is felülmúlta.

A film jelenleg 66 millió dollár bevételnél jár a tengerentúlon, amivel az elmúlt évtized legsikeresebb független horrorfilmje is lett. Ehhez a Beszélj hozzám! 48 millió dolláros eredményét kellett lenyomnia, világszinten azonban még mindig utóbbi vezet 92,1 milliós eredményével. Az elmúlt évtizedben mindössze 15 indie (azaz nagy stúdiótól független) film tudott 20 millió dolláros eredmény felett nyitni a moziban, a Neon pedig valódi szakértőjévé vált annak, hogyan lehet az ilyen filmeket sikerre vinni. Eddig a legjobb nyitányt produkáló filmjük a Szeplőtlen című Sidney Sweeney-horror volt. Annak az esetében szintén egyedi akciót hirdettek: egyetlen napig az ördögi 6,66 dolláros áron lehetett rá jegyet venni.

Itthon a filmet forgalmazó ADS Service Kft. nem hirdetett hasonló akciót, de a Longlegs – A rém augusztus 1-től itthon is megnézhető a mozikban.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.