A streaming-óriás eddig híresen hallgatag volt saját nézettségi adataival kapcsolatban, most azonban kezdi felfedezni a nyilvánosságra hozott számok erejét.
Hogy pontosan kik, hányan, mit és hogyan néznek meg a Netflixen, azt egyedül a cég tudja, és ezeket az adatok féltve is őrzi. Egyedül év végén és néhány kivételes alkalommal ad számot arról, melyek voltak a legnézettebb vagy legabbahagyhatatlanabb sorozatai. Az elmúlt hetekben viszont egyre több adatot osztanak meg a nyilvánossággal, amelyeknek pontosságát persze senki sem tudja ellenőrizni – a hatalmas számokkal való dicsekvés viszont mindig újabb és újabb nézőket hoz a szolgáltatónak.
Tavaly év végén például bedobták, hogy a Kurt Russell főszereplésével készült karácsonyi filmjük, a The Christmas Chronicle egy hét alatt 20 millió nézőt szedett össze. Ennél is nagyobbat szólt Twitter-izmozásuk, miszerint a Sandra Bullockkal felálló Bird Box minden idők legjobb eredményével hét nap alatt 40 millió megtekintésnél jár. A Bird Box instant szenzációvá vált, meme-ek, idióta és életveszélyes kihívások születtek róla, és mivel a zeitgeistról senki nem akart lemaradni, újabb és újabb milliók kattantak rá a filmre. Közben már azt találgatták a szakírók, nagyobb siker-e a film, mint a mozikban rekordokat döntögető Fekete párduc, vagy a Bosszúállók.
A felhajtás megtette a hatását,
a Netflix jelentése szerint a Bird Box az elmúlt három hétben megduplázta nézőszámait és már 80 milliónál jár. Mivel ennek a filmnek is jót tettek a nyilvánosságra hozott számok, a cég hasonló céllal bedobott még pár adatot néhány nemrég startolt sorozatáról: a You című thriller és a Sex Education című dramedy 40 milliós, míg a spanyol Elite című tinidráma 20 milliós nézettséget hozott az első négy hétben. Ezeket a számokat sem ellenőrizheti senki – a Nielsen közönségmérő ugyan becsül adatokat a streaming szolgáltatóra, de azt a cég rendszeresen elutasítja; talán azért, mert ezek a számok jóval a kommunikált eredmények alatt vannak. Csak viszonyításképpen: a You a Lifetime című kábeladón kezdett el futni ősszel, átlagosan 1,1 millió nézővel – a csatorna emiatt kaszálta is a sorozatot, ami így a Netflixre került, és a jelek szerint negyvenszeres nézettséget produkált. Vélhetően a hírek hatására a Bird Boxhoz hasonlóan ezeket a sorozatokat is egyre többen kezdik majd nézni.
Jellemző viszont, hogy a Netflix csak a számára kedvező számokat hozza nyilvánosságra – arról továbbra sincs hír, hányan nézték meg például Alfonso Cuarón Roma című drámáját, ami az idei Oscar egyik nagy esélyese.