Film

Fortuna istennő

Mikrofilm

Ferzan Özpetek legújabb filmje sokáig megtéveszti a nézőt színpompás-fanyar meleg dramedy mázával.

Ferzan Özpetek (Törökfürdő, A Szaturnusz gyűrűjében) legújabb filmje sokáig megtéveszti a nézőt színpompás-fanyar meleg dramedy mázával. Arturo (Stefano Accorsi) és Alessandro (Edoardo Leo) házassága már nem a régi, nem vágynak egymásra, időnként könnyed kis kalandokba menekülnek. Nehezíti a dolgot, hogy Alessandro vízvezetékszerelő, ő hozza a pénz nagy részét a közös háztartásba, míg Arturo elszalasztott egyetemi-írói karrierjén kesereg. Ebbe a feszült családi fészekbe állít be Alessandro volt szerelme/barátja (a viszonyok Özpeteknél mindig kissé kuszák), Annamaria két gyerekével, akiket a párnál hagyna, amíg titokzatos kórházi kezelését tölti. A néző már szinte látja, mire megy ki ez az egész, a gyerekek minden konfliktust feloldanak, az elhidegült szerelmesek visszatalálnak egymás karjaiba.

Özpetek ennél földhözragadtabb, a Fortuna istennő inkább arról szól (nem kevés párás tekintetű pátosszal megbolondítva), hogy van, amit már nem lehet megmenteni. A bébiszittelés inkább az elkerülhetetlen és talán szükséges bomlási folyamatokat gyorsítja fel. Hiába a sok színes, hóbortos mellékszereplő, a film nem tudja sokáig titkolni drámai (vagy inkább melodrámai) elhajlásait. Hamar kiderül, hogy Annamaria bizony rosszabbul van, mint mondja és a boszorkányos nagymama-bárónő is feni a fogát az unokákra. A filmnek pont az a gyengesége, ami az ereje is: azzal, hogy nem hagyja magát teljesen belesüllyedni a fájdalomba, megtartja könnyed eleganciáját, de kissé súlytalan marad.

Forgalmazza a Cinenuovo Kft.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

A lélekkufárok

„Felkérjük Kuminetz Gézát (rektor atya – a szerk.), hogy tartsa fenn a dékán fegyelmi döntését, és szükség esetén követelje meg azon oktatók önkéntes távozását, akik tartósan aláássák az intézmény keresztény identitását” – áll a CitizenGO nevezetű „ultrakonzervatív” (lefordítva: bigott) lobbiszervezet hazai lerakatának augusztus 28-án kelt, Megvédjük a keresztény oktatás szabadságát a Pázmányon! című petíciójában.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”