Film

Frontera Verde

Mikrofilm

A Netflix szívesen mélyeszti fogait a nemzeti piacokba, és saját gyártású, de autentikus helyszíneken, helyi stábbal forgatott sorozatokkal igyekszik a nem angol ajkú nézők kedvében járni (pl. Dark, Sacred Games, Kingdom, Suburra: Blood on Rome). A Frontera Verde a latin-amerikai közönséget célozza meg: egy fiatal bogotai detektív (Juana del Río) érkezik Brazília és Kolumbia határvidékére, hogy az esőerdőben megölt misszionáriusnők ügyében nyomozzon. A sorozat eleinte hűen követi a skandináv krimik nyomvonalát a traumatizált detektívvel, aki idegen közegbe kerül. De már az első néhány epizódban bekúszik a természetfeletti is egy rejtélyes őslakos törzs képében, ami elég gyorsan erodálni kezdi a sorozat szerkezetét. Nem véletlenül juthatnak eszünkbe Ciro Guerra meditatív, természetfelettit lebegtető filmjei (A kígyó ölelése, Az átkelés madarai) – bár a forgatókönyvet nem ő írta, producerként és rendezőként közreműködik. A Frontera Verde a start után egészen lelassul, és olyan vonakodva adagolja a fordulatokat, hogy az kétségkívül próbára teszi a nézőt. Nehéz elhessegetni a gondolatot, hogy a Netflix nem Guerra rétegzett stílusát igyekszik minisorozatba ültetni, csupán felvizezi a cselekményt a komótos, hipnotikus jelenetekkel (az ezt szolgáló buja képi világ viszont kifogástalan). Az őslakos szereplőkkel hitelesített, s az esőerdők megóvására felszólító üzenet kissé szájbarágós, de kétségtelen súlyt kap a jelenlegi tragikus események fényében – a regionális történelem és társadalom ábrázolása pedig kárpótol a hegyi beszédért.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.