film

Rim of the World

  • Szabó Ádám
  • 2019. október 12.

Mikrofilm

McG a karrierje elején még remek klipeket rendezett a Kornnak, vagy éppen a The Offspringnek, aztán a 2000-es években átnyargalt a mozifilmekre – sokat elmond azonban rendezői tehetségéről, hogy még mindig a Pretty Fly (for a White Guy) című videoklip számít pályája csúcspontjának.

A Rim of the Worldben ezúttal a Stranger Things utáni tini sci-fi-hullámra szeretett volna felülni, a filmjéből azonban a szerethető gyerekszereplők ugyanúgy hiányoznak, mint a fordulatos sztori vagy a hangulat; a forgatókönyvtől pedig pusztán annyi tellett, hogy egy jelenetben megidézte a Jurassic Park harmadik leghíresebb jelenetét. Egy kaliforniai gyerektáborban járunk, amelyet paródiába illő figurák töltenek meg: Gucciba öltözött, nyomi rapperekre hajazó fekete srác, űrhajókért rajongó, magányos geek, hallgatag ázsiai lány, akihez mindenki kínai akcentussal beszél. A földönkívüliek inváziója miatt azonban hirtelen fontosabb dolog is akad, mint megbeszélni, ki melyik faházban alszik majd – a különc tinédzserek pedig egy csapásra a világ megmentőivé lépnek elő, akiknek el kell juttatniuk egy kulcsot a NASA laborjába, hiszen csak így lehet megakadályozni a Föld pusztulását.

A párbeszédek, a figurák és maga az alapsztori is túl gyerekes ahhoz, hogy 12 éves kor felett bárki élvezni tudja a filmet; a szokatlanul véres jelenetek és az oda nem illő popkulturális utalások viszont jelzik, hogy a mozi egyáltalán nekik készült. Így maradnak célközönségnek azok, akik még mindig hisznek abban, hogy a barátság mindenen átsegít, jól pedig csak a szívével lát az ember.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.