Tévésorozat

Hollywood

  • SzSz
  • 2020. június 21.

Mikrofilm

 

A filmfőváros csillogása csak látszat, valójában mocskos kis játszmák, galád érdekek és mindenekfelett a pénz mozgatja – mindez a Nagykörúton is nyílt titok, nem kell elmenni érte a Sunset Boulevardig. Talán kevesebben tudják, hogy George Czukor partijain pucér férfiak ugrottak seggest a medencébe, és mindenki utat engedhetett legféltettebb szexuális vágyainak is.
A Hollywood hasonló közhelyek és filmtörténeti érdekességek mentén szerveződik. A háború utáni Los Angelesben járunk, ahol mindenki csillaggá akar válni, ám egy főszerepre áhítozó színésznő vagy egy forgatókönyvíró nem lehet fekete, egy sztárságra vágyó színész nem lehet meleg, egy stúdióvezető nem lehet nő, egy rendező pedig nem lehet szociálisan érzékeny. Egy csapatnyi kívülálló azonban összefog, és elkészítenek egy történelmi jelentőségű filmet, amely az egész filmipart megváltoztatja.
Ryan Murphy a Glee – Sztárok leszünk! óta utazik az ilyen maszkabálos, a valóságot csak laza alapnak tekintő sorozatokban, de a Hollywood még egy szépen lekerekített tanmese is szeretne lenni a mának címezve. Így a korabeli kosztümöt viselő szereplők olyanok, mint akik most érkeztek egy #mee­too tüntetésről – mind egyenjogúságot, szabadságot és Harvey Weinstein lecsukatását követeli. A hétrészes minisorozat valódi személyeket (Rock Hudson, Henry Wilson) és pletykákat (benzinkútnak álcázott bordély) vegyít a színtiszta mesével, mindenről és mindenkiről pont annyit hazudva, hogy még beleférjen a képletbe – ez így pont olyan steril és kiszámított, mint azok a mozik, amelyek ellen felszólal.
Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.