Tévésorozat

Hollywood

  • SzSz
  • 2020. június 21.

Mikrofilm

 

A filmfőváros csillogása csak látszat, valójában mocskos kis játszmák, galád érdekek és mindenekfelett a pénz mozgatja – mindez a Nagykörúton is nyílt titok, nem kell elmenni érte a Sunset Boulevardig. Talán kevesebben tudják, hogy George Czukor partijain pucér férfiak ugrottak seggest a medencébe, és mindenki utat engedhetett legféltettebb szexuális vágyainak is.
A Hollywood hasonló közhelyek és filmtörténeti érdekességek mentén szerveződik. A háború utáni Los Angelesben járunk, ahol mindenki csillaggá akar válni, ám egy főszerepre áhítozó színésznő vagy egy forgatókönyvíró nem lehet fekete, egy sztárságra vágyó színész nem lehet meleg, egy stúdióvezető nem lehet nő, egy rendező pedig nem lehet szociálisan érzékeny. Egy csapatnyi kívülálló azonban összefog, és elkészítenek egy történelmi jelentőségű filmet, amely az egész filmipart megváltoztatja.
Ryan Murphy a Glee – Sztárok leszünk! óta utazik az ilyen maszkabálos, a valóságot csak laza alapnak tekintő sorozatokban, de a Hollywood még egy szépen lekerekített tanmese is szeretne lenni a mának címezve. Így a korabeli kosztümöt viselő szereplők olyanok, mint akik most érkeztek egy #mee­too tüntetésről – mind egyenjogúságot, szabadságot és Harvey Weinstein lecsukatását követeli. A hétrészes minisorozat valódi személyeket (Rock Hudson, Henry Wilson) és pletykákat (benzinkútnak álcázott bordély) vegyít a színtiszta mesével, mindenről és mindenkiről pont annyit hazudva, hogy még beleférjen a képletbe – ez így pont olyan steril és kiszámított, mint azok a mozik, amelyek ellen felszólal.
Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.