Tévésorozat

Hollywood

  • SzSz
  • 2020. június 21.

Mikrofilm

 

A filmfőváros csillogása csak látszat, valójában mocskos kis játszmák, galád érdekek és mindenekfelett a pénz mozgatja – mindez a Nagykörúton is nyílt titok, nem kell elmenni érte a Sunset Boulevardig. Talán kevesebben tudják, hogy George Czukor partijain pucér férfiak ugrottak seggest a medencébe, és mindenki utat engedhetett legféltettebb szexuális vágyainak is.
A Hollywood hasonló közhelyek és filmtörténeti érdekességek mentén szerveződik. A háború utáni Los Angelesben járunk, ahol mindenki csillaggá akar válni, ám egy főszerepre áhítozó színésznő vagy egy forgatókönyvíró nem lehet fekete, egy sztárságra vágyó színész nem lehet meleg, egy stúdióvezető nem lehet nő, egy rendező pedig nem lehet szociálisan érzékeny. Egy csapatnyi kívülálló azonban összefog, és elkészítenek egy történelmi jelentőségű filmet, amely az egész filmipart megváltoztatja.
Ryan Murphy a Glee – Sztárok leszünk! óta utazik az ilyen maszkabálos, a valóságot csak laza alapnak tekintő sorozatokban, de a Hollywood még egy szépen lekerekített tanmese is szeretne lenni a mának címezve. Így a korabeli kosztümöt viselő szereplők olyanok, mint akik most érkeztek egy #mee­too tüntetésről – mind egyenjogúságot, szabadságot és Harvey Weinstein lecsukatását követeli. A hétrészes minisorozat valódi személyeket (Rock Hudson, Henry Wilson) és pletykákat (benzinkútnak álcázott bordély) vegyít a színtiszta mesével, mindenről és mindenkiről pont annyit hazudva, hogy még beleférjen a képletbe – ez így pont olyan steril és kiszámított, mint azok a mozik, amelyek ellen felszólal.
Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.